„Nabízenou podporu cílíme hlavně na střední a malé firmy s realizovaným exportem do výše 50 mil. Kč. Velké firmy často disponují vlastní strukturou v zahraničí a jsou do značné míry soběstačné. Nicméně i jim CzechTrade může pomoci v zemích, kde své zastoupení nemají, nebo jim zajistit kontakty, ke kterým by se dostávali obtížně,“ vysvětluje Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
V létě otevřel CzechTrade nová zahraniční zastoupení v Kolumbii, Chile a v Ázerbájdžánu. Tyto země jsou z hlediska dynamiky růstu a konkurenceschopnosti českých výrobků perspektivními exportními trhy. Mezi další teritoria, kde mají čeští exportéři reálné šance, patří Kazachstán, Čína, Indie, Indonésie, Turecko, ale i vzdálenější Mexiko či Brazílie.
Kazachstán a Ázerbájdžán slouží jako brána pro vstup na trhy východní Evropy a dalších států SNS. Pro země Latinské Ameriky představuje hlavní téma energetika a alternativní zdroje energie. V Turecku je dlouhodobý zájem o české produkty z oblasti strojírenství, energetiky a dopravy. V Indii v současnosti probíhá modernizace klíčových odvětví, jako jsou důlní technologie, subdodávky pro energetiku nebo projekty dopravní infrastruktury. V Indonésii se chystá prezentace českých firem na veletrzích a v rámci energetické mise. V Číně již probíhá rozsáhlá spolupráce na poli leteckého průmyslu a stoupá zájem i o potravinářské výrobky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva