DAKO-CZ dodá hydraulické brzdové systémy pro 27 nízkopodlažních tramvají do polské Vratislavi

07.06.2021 12:34

Od poloviny letošního roku se budou v třemošnické společnosti DAKO-CZ vyrábět hydraulické brzdové systémy včetně řízení pro 27 nízkopodlažních 4-podvozkových tramvají, vyráběných polskou společností Modertrans Poznaň. Nové tramvaje s označením Moderus Gamma typu LF 07 AC budou nasazeny v polské Vratislavi. Hodnota zakázky se pohybuje v řádu desítek milionů korun. Projekt bude realizován do roku 2023.

DAKO-CZ dodá hydraulické brzdové systémy pro  27 nízkopodlažních tramvají do polské Vratislavi
Foto: dako-cz.cz
Popisek: DAKO-CZ

„Partnerství se společností Modertrans jsme navázali již v roce 2007, od té doby jsme realizovali několik společných projektů. Velmi mě těší, že právě tento projekt rozšíří naši úspěšnou spolupráci v oblasti dodávek hydraulických brzdových systémů pro polského zákazníka,“ říká Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ, a doplňuje: „V tuto chvíli už jednáme o rozšíření zakázky o dodávku našich brzdových systémů na dalších 22 tramvajových souprav.“

Tramvaje osazené hydraulickými brzdovými systémy DAKO jezdí v Polsku již nyní. Mezi již realizované projekty patří například modernizace tramvají TATRA RT6N1, dodávky elektromechanických brzdových systémů pro tramvaje Moderus Gamma LF 02AC a LF 03ACBD a Moderus Beta MF, které jsou nasazeny v katovické aglomeraci. Celkově v Polsku jezdí 116 tramvají osazených brzdovými systémy z dílny DAKO-CZ.

Nové tříčlánkové tramvaje se čtyřmi trakčními podvozky označené Moderus Gamma určené pro polskou Vratislav budou plně nízkopodlažní a klimatizované, aby cestujícím zajistily maximální komfort. Při konstrukci tramvaje se nezapomnělo ani na řidiče, který bude mít k dispozici ergonomickou, plně klimatizovanou kabinu, vybavenou nastavitelným sedadlem.

DAKO

V nově získaném projektu budou použity bezakumulátorové hydraulické agregáty se sedlovými ventily a bezkomutátorovými motory. Na přání zákazníka bude použit nově vyvinutý hydraulický systém ručního odbrzdění s externí ruční hydraulickou pumpou. Koncepce brzdového systému minimalizuje hmotnost a snižuje nároky na údržbu.

Součástí dodávky bude i nový řídící systém s označením iRB 02.2 kompletně vyvinutý v DAKO-CZ. Řídící jednotka je vybavena softwarem, který zajišťuje optimalizované ovládání brzdy pro její dlouhou životnost, jednoduchou obsluhu a údržbu. Na servisní úkony je dodáván originální diagnostický systém DAKO DiagD.

DAKO

O DAKO-CZ, a.s.
Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s 205letou tradicí. Firma s ročním obratem převyšujícím jednu miliardu korun, na kterém se ze 75 % podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách. Vlastníkem společnosti je skupina Czechoslo-vak Group a.s.
DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, vozy metra i tramvaje. Kromě společností Siemens Mobility a Stadler Rail Group patří mezi odběratele produktů společnosti DAKO-CZ například též Tatravagónka Poprad a.s. či Škoda Transportation a.s. Kolejová vozidla s brzdovými systémy či komponenty DAKO jsou provozována nejen v Evropě, ale také například v Číně, Indii, Malajsii, Indonésii, Alžírsku a Saudské Arábii, kde společnost spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy. Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm. DAKO-CZ se tedy kromě výroby věnuje též vývoji brzdových systémů a jejich následnému servisu.
V roce 2020 otevřelo DAKO-CZ ve svých prostorách nové servisní středisko. Vzhledem k zakázkové naplněnosti rozšířila společnost v roce 2020 výrobní halu a kompletně inovovala logistiku, čímž došlo k významnému navýšení výrobní kapacity. V roce 2020 zahájilo DAKO-CZ dodávky pro nového zákazníka, španělskou společnost TALGO, konkrétně pro její soupravy určené pro Egypt. Další zakázky mířily například do Polska, Slovinska, Rakouska či Indie. V roce 2020 se DAKO-CZ umístilo na druhém místě soutěže Vodafone firma roku Pardubického kraje.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

22:03 Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

Vláda na vlastní žádost odvolala z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou. Do jmenování nového hl…