DIAMO uklízí pozůstatky po těžbě, zchátralý most v Paskově už neohrožuje okolí

08.10.2021 15:55 | Tisková zpráva

Státní podnik DIAMO se pustil do první demolice nepotřebného důlního objektu od převzetí utlumených dolů od OKD na začátku roku. Přednostně zboural ocelový most v Paskově na Frýdecko-Místecku, po kterém se přepravovala hlušina z úpravny Dolu Paskov na haldu. Od roku 2017 se nevyužíval, chátral a ohrožoval železniční provoz a cyklisty. Na bezpečné odstranění mostu měli pracovníci jen jeden den, kdy byla na trati výluka.

DIAMO uklízí pozůstatky po těžbě, zchátralý most v Paskově už neohrožuje okolí
Foto: red
Popisek: Budova ředitelství s.p. DIAMO

Celý dopravník vedoucí od úpravny na paskovskou haldu má délku cca 800 metrů (přes katastrální území Paskov a Řepiště) a přemosťuje řeku Ostravici, železniční trať a cyklostezku. Od roku 2017, kdy skončila těžba uhlí na Frýdecko-Místecku, se nepoužívá. Pracovníci závodu DARKOV státního podniku DIAMO, který se stará o útlum dolů převzatých letos od společnosti OKD, zjistili, že most je v havarijním stavu. Vedení se proto rozhodlo upřednostnit a urychlit odstranění mostu a zejména nejvíce nebezpečné části mostu v délce 43 metrů nad tratí a cyklostezkou. Demolice byla v dlouhodobém plánu až v příštím roce, ale z důvodu bezpečnosti dostala přednost. Správa železnic umožnila sdílet výluku, která byla plánovaná pro jiný subjekt. Toho jsme operativně využili a tím zároveň ušetřili část vynaložených prostředků daňových poplatníků.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

Mluvit a mluvit

Podle vás je třeba o problémech, jako je třeba narůstající nezaměstnanost mluvit, ale podle mě mluvíte vy politici až moc. Naopak si myslím, že co neděláte je, že problémy lidí fakt řešíte. Tak třeba jak hodlá ANO řešit problém s nezaměstnaností, ale i s tím, že ti, co pracují, mají žalostně nízké m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Ideální variantu VRT z Prahy do Mostu doporučí studie proveditelnosti

20:16 Správa železnic: Ideální variantu VRT z Prahy do Mostu doporučí studie proveditelnosti

Správa železnic vypsala výběrové řízení na zhotovitele studie proveditelnosti vysokorychlostní tratě…