DPP: Autobusová linka č. 134 Podolská vodárna – Dvorce se změní na trolejbusovou

08.11.2023 7:23 | Tisková zpráva

Už na šestnácté městské autobusové lince v Praze budou v blízké budoucnosti naftové autobusy nahrazeny bateriovými trolejbusy. Rada hl. m. Prahy (RHMP) totiž schválila investiční záměr elektrifikace autobusové linky č. 134 Podolská vodárna – Dvorce.

DPP: Autobusová linka č. 134 Podolská vodárna – Dvorce se změní na trolejbusovou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

DPP začne na základě usnesení RHMP s projektovou přípravou záměru. Odhadované investiční náklady činí 338 milionů korun, jeho realizaci DPP předpokládá v horizontu let 2027–2028. Po zprovoznění trolejbusové infrastruktury je v plánu vzájemné propojení elektrifikovaných linek č. 134 a 176.

Trolejové vedení by v rámci elektrifikace autobusové linky č. 134 mělo vzniknout v úsecích Podolská vodárna – Pankrác – Poliklinika Budějovická – Dobeška v celkové délce zhruba 14,5 kilometrů. V místech odstavů v zastávce Dvorce bude vybudována nabíjecí stopa k nabíjení trakčních baterií trolejbusů. Přesný rozsah nabíjecí infrastruktury a trolejového vedení bude upřesněn v rámci projektové přípravy na základě podrobného technického šetření a energetického výpočtu. Kromě toho DPP prověří možnosti využití kapacity tramvajových měníren Podolí a Braník a vznik nové měnírny Ryšánka, která bude sloužit pro napájení trolejbusové trati, do budoucna výhledově také pro jižní část tramvajového okruhu v Jeremenkově ulici.

„Elektrifikace autobusové linky č. 134 je v souladu s naplňováním Klimatického plánu hl. m. Prahy a se strategií obnovy vozového parku autobusů DPP. Tento projekt vhodně navazuje na elektrifikaci autobusové linky č. 176, který má kladný posudek EIA a nyní zde běží společné řízení. Naším záměrem je proto logické vzájemné propojení obou linek č. 134 a 176 po dokončení jejich elektrifikace do trasy Stadion Strahov – Karlovo náměstí – Podolská vodárna – Pankrác – Poliklinika Budějovická – Dvorce, díky čemuž budeme moct cestujícím nabídnout nová atraktivní spojení. Budoucí nabíjecí a napájecí infrastruktura v oblasti Prahy 4 nám navíc umožní pokračovat v elektrifikaci dalších autobusových linek, například č. 124. Veškeré návrhy trolejového vedení a nabíjecích kapacit budeme koordinovat se schválenými záměry nových tramvajových tratí v Budějovické, Jeremenkově a Vyskočilově ulici, které budou tvořit jižní část tramvajového okruhu,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Jak byste tedy vše řešili vy?

Mě taky štve, že prošetření Blažkovy kauzy budeme platit my, ale na druhou stranu, jak byste to řešili vy jako ANO? Protože zas neřešit to je podle mě taky špatně, takže je to vlastně takový začarovaný kruh. Kdyby vše zaplatil sám Blažek by bylo nejlepší, ale podle mě naprosto nereálné. Co ale třeba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic získala dotace ve výši 7,5 miliardy korun

7:33 Správa železnic získala dotace ve výši 7,5 miliardy korun

Správa železnic uspěla v poslední velké výzvě z Nástroje pro propojení Evropy (Connecting Europe Fac…