DPP: Infrastruktura pro elektrifikaci autobusů č. 131 a 176

22.05.2025 13:21 | Tisková zpráva

Předáním stavenišť zhotovitelům DPP zahájil výstavbu infrastruktury pro elektrifikaci autobusových linek č. 131 Bořislavka – Hradčanská a č. 176 Karlovo Náměstí – Stadion Strahov.

DPP: Infrastruktura pro elektrifikaci autobusů č. 131 a 176
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

První jmenovanou investiční akci zrealizuje sdružení firem Elektroline a Elektrizace železnic Praha, druhou pak Elektrizace železnic Praha. Předpokládané stavební náklady na vybudování infrastruktury pro elektrifikaci linky č. 131 činí 264,75 milionů korun, v případě linky č. 176 se jedná o 351,78 milionů korun bez DPH. Výstavba v obou případech potrvá do konce června 2026. Po jejím dokončení a zprovoznění se autobusová linka č. 131 změní na trolejbusovou č. 51, obdobně autobusová linka č. 176 na trolejbusovou č. 53. DPP se uchází o spolufinancování obou projektů z dotací z Evropské unie z Národního plánu obnovy. 

V rámci elektrifikace linky č. 131 v těchto dnech současně začaly v Šárecké ulici v Praze 6 přípravné práce pro výkopy základů budoucích stožárů a kabelových tras. DPP a zhotovitelé se zde koordinují s probíhající rekonstrukcí vodovodů, které realizuje Pražská vodohospodářská společnost (PVS) a následně s celkovou rekonstrukcí této ulice, kterou připravuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK). Samotné stavební práce na elektrifikaci autobusové linky č. 176 začnou v průběhu června. V rámci výstavby DPP v maximální možné míře využije stávající uzavírku Zapovy ulice a omezení v Holečkově ulici, které souvisí se stavebními pracemi PVS a TSK. 

„Spuštění výstavby infrastruktury pro elektrifikaci linek č. 131 a 176 je dalším krokem na cestě k čistší a tišší dopravě v Praze. Nasazujeme moderní bateriové trolejbusy, které mohou jezdit i mimo trolejové vedení, takže není nutné stavět trolejové vedení po celé trase. Podporujeme tento směr nejen kvůli lepšímu ovzduší a menšímu hluku, ale i proto, že zvyšuje komfort cestování a posouvá pražskou veřejnou dopravu zase o kus dál. Zároveň jde o další důležitý krok k naplňování Klimatického plánu hlavního města Prahy, který má za cíl snížit emise a udělat z Prahy udržitelnější město,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Dobrý den.

Čeho se bojíte víc? STAČILA nebo SPOLU?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HK ČR: Globální vývoj zpomalí růst české ekonomiky

13:33 HK ČR: Globální vývoj zpomalí růst české ekonomiky

Výkonnost tuzemské ekonomiky budou i v roce 2025 brzdit nejistoty plynoucí z geopolitického vývoje a…