DPP: Monitoring a pasportizaci stavby metra D Olbrachtova – Nové Dvory zajistí sdružení šesti společností

02.01.2024 16:08 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) na základě rozhodnutí představenstva společnosti podepsal smlouvu s vítězem veřejné zakázky na komplexní geotechnický monitoring a pasportizaci stavby druhého úseku metra D od stanice Olbrachtova po Nové Dvory. Umožnilo to rozhodnutí předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zamítl rozklad stěžovatele.

DPP: Monitoring a pasportizaci stavby metra D Olbrachtova – Nové Dvory zajistí sdružení šesti společností
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Monitoring a pasportizaci druhého úseku metra D bude zajišťovat sdružení „Krtek D monitoring II“ tvořené šesti firmami GeoTec-GS, SG Geotechnika, INSET, GEOtest, Angermeier Engineers a PUDIS, přičemž lídrem je první jmenovaná společnost. Celková hodnota vysoutěžené veřejné zakázky, kterou DPP vypsal v květnu 2022 činí 580 milionů korun, což je o 100 milionů korun méně, než byl předpoklad zadávací dokumentace. Na základě podepsané smlouvy DPP vyzval dodavatele k zahájení prací.

„Přestože tendry, týkající se metra D, jsou v řadě médií i u úřadů systematicky napadány, nestranné přezkoumávání Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže opakovaně potvrzuje, že při zadávání těchto strategických veřejných zakázek DPP postupuje v souladu se zákony. Díky uzavření smlouvy s dodavateli geotechnického monitoringu a pasportizace stavby druhého úseku metra D jsme se ve výstavbě metra D posunuli o další krok. Odeslání výzvy dodavatelům k zahájení prací umožní v nejbližších týdnech samotné zahájení vstupní pasportizace objektů v oblasti potenciálně ovlivněné budoucí stavbou. Tento krok musí předcházet zahájení vlastních stavebních prací na tomto úseku,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Co je úkolem pasportizace?

Úkolem pasportizace je popis a hodnocení stávajícího stavebně-technického stavu budov nadzemní (i podzemní) zástavby, studní, zapuštěných bazénů, zídek, plotů, stávajících tunelů metra a inženýrských sítí před jejich ovlivněním od výstavby tunelů a stanic metra v dotčeném úseku. Pasportizací bude zjištěn a zdokumentován aktuální stavebně-technický stav konstrukcí budov, stávajících tunelů, inženýrských sítí, resp. povrchů (objektů), stavební změny, stav oprav, rozsah a závažnost případných poruch stavebních konstrukcí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Eva Decroix, MBA byl položen dotaz

Rozumím vám čím dál míň

Na to, že jste měla vše vysvětlit a vyšetřit, děláte podle mě přesný opak. K čemu jste za nemalé peníze najala koordinátora, který pak skončil přesně? A proč jednou tvrdíte, že jeho zprávu zveřejníte a pak zase, že ne? A co pro vás a tuto vládu plyne z toho, že podle koordinátora neměl peníze přijím...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MŠMT: Noví čeští studenti nastupují na prestižní College of Europe

22:08 MŠMT: Noví čeští studenti nastupují na prestižní College of Europe

Sedm nových českých studentů zahájí postgraduální studium na prestižní evropské vysoké škole College…