Po zprovoznění nabídne obyvatelům Bohnic např. přímé spojení tramvají na Palmovku k Úřadu městské části Praha 8 či do Libně. Novou trať postaví Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), který na začátku příštího roku na ni vybere projektanta.
Nová tramvajová trať Kobylisy – Bohnice společně s připravovanou lanovou dráhou Podbaba – Troja – Bohnice vychází z Radou hl. m. Prahy letos schválené Koncepce propojení městských částí Praha 6, Praha – Troja a Praha 8 veřejnou dopravou, a je také součástí uvažované Severní tramvajové tangenty. Kromě toho je tento záměr zahrnut ve Strategii rozvoje tramvajových tratí v Praze, který schválila RHMP v září 2017, je součástí Plánu udržitelné mobility v Praze a okolí, a v neposlední řadě je v souladu s Územním plánem hl. m. Prahy, ve kterém je vymezen jako veřejně prospěšná stavba.
Trať povede od stanice metra Kobylisy u křižovatky ulic Klapkova, Pod Sídlištěm a Střelničná západním směrem ulicí Pod Sídlištěm, přes Kobyliské náměstí, dále ulicemi Čimickou a K Pazderkám, po okraji Sídliště Bohnice až do jižního cípu ulice Lodžská. Podle předběžných plánů by měla mít 7 zastávek. Ukončení tramvajové tratě je plánováno úvratí u připravované konečné stanice lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice. Odhadované náklady na výstavbu nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice jsou 1,2 miliardy Kč, zpřesněny budou po vypracování návrhu projektové dokumentace k územnímu a stavebnímu řízení. Na stavbu nové tratě bude DPP usilovat o získání dotací z Evropských strukturálních a investičních fondů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva