DPP: První klimatizovaná tramvaj 15T ForCity vyjela do provozu

10.09.2012 13:30

Cestující pražské hromadné dopravy mohou vyzkoušet, jaký komfort nabízí klimatizovaná tramvaj 15T ForCity. Společnost Škoda Transportation vyvinula a zdarma nainstalovala pro DPP klimatizaci do první tramvaje typu 15T ForCity, která vyjela do provozu s cestujícími. Historicky jde o první tramvaj v Praze, která výrazně zvyšuje komfort cestování.

DPP: První klimatizovaná tramvaj 15T ForCity vyjela do provozu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj Dopravního podniku hl. m. Prahy

Řidič může nyní sám regulovat teplotu uvnitř tramvaje nebo jednoduše nastavit optimální hodnotu a nechat na systému, aby ji automaticky udržoval. Výkonná klimatizace automaticky reaguje na změny teplot jak uvnitř, tak vně tramvaje a dokáže ochladit celý prostor pro cestující až o deset stupňů Celsia.

„Vývoj klimatizace pro tramvaj ForCity je výsledkem spolupráce Dopravního podniku a Škody Transportation na technické úrovni. Klimatizovaná tramvaj ForCity bude z vnějšku viditelně označena. Případné objednání na dodávané tramvaje je otázkou zájmu cestujících, ekonomické smysluplnosti v místních klimatických podmínkách a budoucího jednání,“ řekla k zahájení provozu tramvaje s klimatizací pověřená generální ředitelka Dopravního podniku Magdalena Češková.

„Klimatizace pro pražskou tramvaj 15T ForCity je projekt, na kterém pracovali naši odborníci ve vývoji tak, abychom dosáhli co nejlepší funkčnosti s ohledem na časté otevírání dveří. Také jsme chtěli, aby ve všech částech vozu měla klimatizace stejný výkon. Zvolené řešení je navíc možné použít bez větších zásahů na již vyrobené tramvaje. Cestující si tak budou moci užít veškerý dostupný komfort, který naše moderní vozidla nabízejí,“ říká generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

Tramvaj vybavená klimatizací ujela od zahájení testovacího provozu letos v březnu více než sedm tisíc kilometrů při zkušebních jízdách. Technici Škody Transportation a DPP během nich zkoušeli funkčnost všech systémů v normálních podmínkách i simulovaných extrémních situacích.

Kontejner s klimatizací je umístěn na střeše a je zabezpečen jak proti prachu, tak proti působení nepříznivého počasí. Konstrukce je sestavená tak, aby byla co nejlehčí a má životnost třicet let.

Plně nízkopodlažní tramvaje 15T ForCity se v průběhu příštích šesti let stanou jednou z tváří pražské hromadné dopravy. V ulicích hlavního města by měly postupně nahrazovat starší modely. Moderní soupravy ForCity výrazně zkvalitní cestování, protože jsou daleko prostornější, komfortnější a bezpečnější.

Tuto klimatizovanou tramvaj (evidenční číslo 9243) vypraví DPP do provozu s cestujícími dne 10. 9. 2012 z vozovny Pankrác na linku číslo18.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…