DPP chce omezit počty nehod tramvají. Bude testovat unikátní antikolizní systém

31.08.2018 10:17

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje na září letošního roku první testy antikolizního systému tramvají. Testy budou prováděny na tramvaji typu T6A5 v areálu Opravny tramvají v Malešicích. Antikolizní systém by měl zabránit železničním nehodám, tedy v pražské dopravě mezi tramvajemi. Zatím není v městské tramvajové dopravě plošně zaveden. Pokud bude systém funkční, počítá se s dalším testováním v provozu na vybraných tramvajích.

DPP chce omezit počty nehod tramvají. Bude testovat unikátní antikolizní systém
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

„Na výběru vhodného systému a jeho zprovoznění spolupracujeme s ČVUT. Pokud bude toto vybrané zařízení vyhovovat požadavkům pro městskou tramvajovou dopravu a splňovat požadované funkce, bude testování a schvalovací proces ukončen po šesti měsících,“ říká Oldřich Vytiska, technický ředitel DPP.

Systém funguje na principu směrových antén a komunikačním přenosu krátkých datových zpráv mezi jednotlivými vozidly. Podle nastavených kritických parametrů pak toto zařízení vyhodnocuje míru rizika srážky tramvaje a varuje řidiče tramvaje. U starších typů tramvají lze toto varování zajistit akustickým signálem a u nových tramvají může tento antikolizní systém zastavit tramvaj bez zásahu řidiče. Zařízení pro účely testování poskytne bezplatně americká firma Protran Technology.

„Do budoucna bychom chtěli tento systém rozšířit o podobná zařízení, která se používají v autonomním řízení u aut tak, aby detekoval i ostatní vozidla, případně i chodce, ale to je opravdu na delší dobu. Tramvaj má oproti automobilům velmi odlišné a specifické jízdní a brzdné vlastnosti,“ dodává Oldřich Vytiska.

DPP také v předepsaných intervalech pravidelně kontroluje a měří tzv. zábrzdné dráhy všech tramvají dle vyhl. Ministerstva dopravy č.173/1995 sb. Dopravní řád drah. Nové tramvaje typu 15T ForCity mají nejúčinnější brzdnou sílu. Například při rychlosti 40km/h na rovné koleji a neobsazené tramvaji cestujícími dokáže zastavit (při použití všech brzdných systémů) na vzdálenost cca 18 m.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Liberecký kraj: Propagace sociálních služeb na Novoborsku

17:05 Liberecký kraj: Propagace sociálních služeb na Novoborsku

V následující dnech bude probíhat propagace sociálních služeb, které působí na území Novoborska, for…