DPP chystá rekonstrukci tramvajové trati na Vinohradské

20.06.2018 13:10

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje nutnou rekonstrukci tramvajové trati v ulici Vinohradská v celkové délce cca 2,6 km. V první etapě proběhne modernizace úseku Hradecká – Želivského letos o letních prázdninách, úsek Škrétova – Sudoměřická bude zmodernizován mezi březnem a červencem příštího roku. Při vyloučení tramvajového provozu DPP zajistí náhradní autobusovou dopravu.

DPP chystá rekonstrukci tramvajové trati na Vinohradské
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

„Zastaralé koleje musíme neodkladně opravit, letní prázdniny jsou k tomu ideální příležitostí. Klíčová dopravní tepna ve Vinohradské ulici si zkrátka zaslouží moderní tramvajovou trať. Na tuto investiční akci předpokládáme stavební náklady ve výši zhruba 250 mil. Kč,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

„Počítáme zde s dvoufázovou rekonstrukcí tramvajové trati. Letos o letních prázdninách opravíme 0,7 kilometru v úseku Hradecká – Želivského, v roce 2019 od března do července zrekonstruujeme 1,9 kilometru mezi Škrétovou a Sudoměřickou ulicí,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP s tím, že na trati nově přibyde i zatravněný tramvajový svršek v celkové délce cca 258 m dvoukolejně včetně automatického zavlažování svršku.

V rekonstruovaných úsecích se nachází celkem šest tramvajových zastávek – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad, Radhošťská, Olšanské hřbitovy a Želivského (u Strojimportu). Zastávka Italská směrem do centra a zastávky Olšanské hřbitovy a Želivského v obou směrech zůstanou nástupními ostrůvky, budou zvýšeny a nově budou opatřeny zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké. Zastávky Italská ve směru z centra a Vinohradská tržnice v obou směrech budou postaveny jako provizorní mysy v místě budoucích definitivních mysů. Zastávky Jiřího z Poděbrad a Radhošťská, obě v obou směrech, budou provizorně ponechány ve stávajících místech. Jedná se o nástupní ostrůvky. Dále dojde k obnově připojení osvětlených zastávkových označníků u definitivních zastávek a k realizaci připravenosti na budoucí informační systém.

„Rozhodně nezapomínáme ani na handicapované, provedeme bezbariérové úpravy přechodů pro chodce a jejich vybavení signálními a varovnými pásy. Součástí prací budou v nutném rozsahu i úpravy chodníků,“ dodává Tomáš Kaas.

Plánovaný průběh výstavby:

Celá rekonstrukce bude probíhat ve 2 fázích:

r. 2018  30. 6. 2018 – 31. 8. 2018 – úsek Hradecká – Želivského,

r. 2019    9. 3. 2019 – 12. 7. 2019 – úsek Škrétova – Sudoměřická v etapách:

  • Španělská – Budečská - 9. 3. 2019 – 9. 5. 2019,
  • Budečská – U Vodárny - 10. 5. 2019 – 12. 7. 2019,
  • U Vodárny – Sudoměřická 10. 3. 2019 – 24. 5. 2019.

Stavba bude provedena ze stanovených záborů přilehlých jízdních pruhů.

Dopravní opatření

Od soboty 30. 6. 2018 (cca 4:30 hod.) do soboty 1. 9. 2018 (cca 0:30 hod.) bude obousměrně přerušen tramvajový provoz v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Želivského.

Změny tras tramvajových linek

  • Linka č. 5 bude ve směru od Sídliště Barrandov zkrácena do zastávky Flora, dále bude pokračovat jako linka č. 16 směr Kotlářka.
  • Linka č. 11 bude ve směru od Spořilova ze zastávky I. P. Pavlova odkloněna přes zastávku Náměstí Míru do zastávky Čechovo náměstí, kde bude ukončena (nástupní zastávka v Minské ulici).
  • Linka č. 15 bude ve směru od Kotlářky zkrácena do zastávky Flora, dále bude pokračovat jako linka č. 16 směr Sídliště Řepy.
  • Linka č. 16 bude ve směru od Sídliště Řepy, resp. Kotlářky zkrácena do zastávky Flora, dále bude pokračovat jako linka č. 5 směr Sídliště Barrandov, resp. jako linka č. 15 směr Kotlářka.
  • Linka č. 91 bude ve směru od Divoké Šárky zkrácena do zastávky Flora, kde bude ukončena.
  • Linka č. 95 bude ve směru od Ústředních dílen DP ze zastávky Olšanské náměstí odkloněna do zastávky Flora, kde bude ukončena.
  • Linka č. 98 bude v úseku Olšanské náměstí – Nákladové nádraží Žižkov odkloněna přes zastávku Olšanská.

Zrušeny jsou tramvajové linky č. 10 a 13.

Zavedeny jsou tramvajové linky

V denním provozu linka č. 36 v trase Ústřední dílny DP – Černokostelecká – Solidarita – Vozovna Strašnice – Želivského – Biskupcova – Palmovka – Nádraží Vysočany – Vysočanská – Kolbenova – Hloubětín – Lehovec.

V nočním provozu linka č. 90 v trase Radošovická – Nádraží Strašnice – Strašnická – Vozovna Strašnice – Želivského – Biskupcova – Krejcárek – Palmovka (výstupní zastávka v Sokolovské ulici, nástupní v ulici Na Žertvách).

Změny v zastávkách tramvají

Pro oba směry se zřizují zastávky I. P. Pavlova (pouze pro denní linky) na Tylově náměstí, u křižovatky s Jugoslávskou ulicí a Flora v Jičínské ulici, mezi křižovatkami s ulicemi Slezská a Vinohradská.

V denním provozu bude zavedena náhradní autobusová doprava X11 v trase Želivského – Flora – Jiřího z Poděbrad – Náměstí Míru a X16 v trase Želivského – Flora.

V nočním provozu bude zavedena náhradní autobusová doprava X91 v trase Želivského – Flora.

Změny v zastávkách autobusů

Pro linky č. 136, 175 a 913 se zřizuje zastávka Flora (ve směru na Olšanské náměstí) v ulici Jičínská, před křižovatkou s ulicí Vinohradská, v zastávce tramvají.

Více informací naleznete také zde: http://www.dpp.cz/omezeni-dopravy/i-p-pavlova-muzeum-zelivskeho-docasne-preruseni-provozu-tramvaji/

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.

Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…