DPP plánuje nakoupit 20 velkokapacitních tříčlánkových trolejbusů, vypisuje na ně veřejnou zakázku

28.10.2020 17:17 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chystá nákup 20 velkokapacitních nízkopodlažních tříčlánkových bateriových trolejbusů, v těchto dnech vypisuje veřejnou zakázku na jejich dodavatele.

DPP plánuje nakoupit 20 velkokapacitních tříčlánkových trolejbusů, vypisuje na ně veřejnou zakázku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

DPP plánuje trolejbusy nasazovat primárně na linku č. 119, jejíž elektrifikaci v současnosti připravuje. Vítěz tendru by měl být znám na konci března příštího roku. První vůz k homologaci by mohl být do Prahy dodán již na podzim 2022, zbylá vozidla pak nejpozději do dvou let od podpisu kupní smlouvy s DPP. Předpokládaná celková hodnota zakázky činí 628 milionů Kč bez DPH. Tendr by měl být uveřejněn ve Věstníku veřejných zakázek nejpozději v pátek 30. října 2020.

Nákup velkokapacitních bateriových trolejbusů vychází ze schválené koncepce zavádění alternativních pohonů v pražské autobusové MHD a reaguje na evropské, národní i městské cíle
a závazky ke snižování energetické náročnosti, ale také emisí i hlukové zátěže městské autobusové dopravy.

Minimální požadovaná délka velkokapacitních trolejbusů je 23, maximální 25 metrů, s kapacitou 40 – 55 sedadel pro cestující, konstrukční rychlostí alespoň 70 km/h, garantovaným dojezdem vozidel na baterie minimálně 11 km a životností akumulátorů minimálně 60 měsíců nebo 450 tisíc odjetých kilometrů. Samozřejmostí je vybavení vozidel dle aktuálně platných Standardů kvality PID, jako je odbavovací a informační systém, klimatizace, dvě místa pro přepravu cestujících na invalidním vozíku, kamerový systém nebo systém automatického počítání cestujících. DPP předpokládá průměrný roční nájezd trolejbusů 90 tisíc km. Bude je primárně nasazovat na linku č. 119 (Nádraží Veleslavín – Letiště Václava Havla Praha). Nabíjení trolejbusů bude probíhat pomocí dvoupólové technologie z instalované nabíjecí troleje, kterou DPP postaví na obou obratištích, tj. jak na Nádraží Veleslavín, tak i na Letišti a na zhruba polovině trasy linky č. 119 od Nádraží Veleslavín po Terminál 3. V úseku mezi Terminálem 3 a konečnou na Letišti budou trolejbusy využívat energii z akumulátorů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

DPP , TZ , trolejbusy

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

To jako celou EK a vůbec celou EU řídí jeden člověk?

Vy tvrdíte, aspoň jsem si to zde přečetla, že podle vaší frakce by Ursula von der Leyen měla skončit, aby se Brusel vrátil nohama na zem a pracoval pro občany, ne proti nim. To její odvolání ovlivní celé fungování a politiku EU, které, souhlasím s vámi, je třeba změnit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MZV: Převzetí části pozůstalosti po Janu Masarykovi

22:03 MZV: Převzetí části pozůstalosti po Janu Masarykovi

Jan Lipavský převezme ve čtvrtek část pozůstalosti po československém ministru zahraničí Janu Masary…