DPP postupně obmění konvenční referentská vozidla za elektromobily

12.12.2017 17:34

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude po dobu tří let využívat desítku elektromobilů v regulérním provozu.

DPP postupně obmění konvenční referentská vozidla za elektromobily
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Konvenční osobní vozy na benzín či naftu tak budou obměněny za elektromobily, které si DPP pronajme na 36 měsíců od společnosti ČEZ ESCO. Dopravní podnik hodlá elektromobily nasadit v rámci flotily referentských vozů určených pro služební jízdy zaměstnanců po městě.

První etapu obměny vozidel zahájil DPP v kategorii osobních elektromobilů formou pronájmu.  Ve spolupráci s ČEZ ESCO dojde k obměně deseti vozů, s tím, že DPP si elektromobily pronajme na 36 měsíců, s ohraničeným ročním nájezdem 15 000 km na jeden elektromobil. Pro DPP jsou výhodou nižší provozní náklady u pořizovaných elektromobilů dosahující 0,4 až 0,7 Kč/km, včetně toho, že odpadají některé servisní úkony, jako jsou výměny motorového oleje, vzduchových a palivových filtrů atd., vůči konvenčním vozidlům provozovaných na fosilní paliva.

„Elektromobilita se čím dál víc stává nedílnou součástí městské dopravy. Hlavním důvodem pro zavádění elektromobility je nulová produkce lokálních emisí a tím snížení lokální ekologické zátěže. Důraz na ekologii provozu je pro naši firmu naprosto přirozený,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP a dále uvedl: „Dle našich strategických priorit máme zařazen rozvoj elektromobility i do vnitropodnikové dopravy, proto nyní v reálném provozu vyzkoušíme několik elektromobilů, s tím, že plánujeme postupnou obměnu konvenčních referentských vozidel za elektromobily ve větším počtu.“

„Je nám ctí být u toho, když metropolitní dopravní podnik dělá první velký krok směrem k elektrizaci svého automobilového parku, a při propagaci elektrických aut se tak stává vzorem dalším subjektům z oblasti veřejné dopravy. Jako zavedený a největší hráč v tuzemské elektromobilitě jsme v tomto případě rádi dali k dispozici naše zkušenosti a využili dlouhodobé spolupráce s automobilkami, díky nimž umíme vozidla integrovat do firemních i municipalitních flotil za zajímavých podmínek,“ říká Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO.

Nabíjení elektromobilů bude probíhat v areálech DPP, kde jsou k tomuto účelu zabezpečená a určená místa k dobíjení těchto elektromobilů. 3 elektromobily budou začleněny do interní autopůjčovny v ústřední budově Sokolovská. Zbývajících 7 elektromobilů bude umístěno do těchto areálů: Hostivař 3 ks, Depo Kačerov 3 ks a Vršovice 1 ks. Systém objednávání a půjčování vozů zaměstnancům je nastaven elektronicky. V souladu s vykrytím požadavku bude zabezpečeno efektivní dobíjení elektromobilů tak, aby bylo jasné, kdy je který elektromobil dobitý, nebo jak je třeba jej upřednostnit v dobíjení, aby nenastala situace, že některý elektromobil nebude v požadovaný čas dobitý.

V obměně zbylých vozů bude DPP pokračovat postupně v následujících letech, a to ve II. a III. etapě. Počty obměňovaných vozů za elektromobily, jsou v přímé úměře za vozy, které má DPP pořízené na operativní leasing.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, dále 24 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2017 bylo ve vlastnictví společnosti 1 179 autobusů, 857 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 175 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2017 celkem 10 962 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…