DPP představil strategické cíle do roku 2020

13.09.2018 22:28

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes představil strategické plány do roku 2020. Počítá s rozvojem všech druhů služeb, které zajišťuje, dále zahrnují modernizaci stanic metra, vozového parku a rozšíření dopravní sítě. Největšímu pražskému zaměstnavateli se daří dokončovat investiční projekty a připravovat nové.

DPP představil strategické cíle do roku 2020
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

„K největším výzvám současnosti pro nás patří výstavba trasy metra D, chceme pro naše cestující budovat nové tramvajové tratě a rozšiřovat počet elektrobusů v běžném provozu. Omlazujeme vozový park tramvají i autobusů. Nezapomínáme ani na modernizaci stanic metra, ve kterých se zvyšuje mj. počet bezbariérových přístupů. Do roku 2020 jsme stanovili jasné strategické priority, jejichž dodržení je pro nás naprosto zásadní,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

„Počítáme s tím, že do konce roku 2020 započneme geologický průzkum a uskutečníme tak reálné kroky k naplnění snů mnoha Pražanů i těch, kteří do metropole kvůli práci dojíždějí,“ míní Martin Gillar s tím, že varianty výstavby metra D závisí na úspěšnosti a zvolené metodě získávání pozemků se stavbou souvisejících.

„Připravujeme i velké investice do tramvajových tratí. Kromě prodloužení tratí z Divoké Šárky do zastávky Dědinská za 890 mil. Kč a z Barrandova do Slivence za 690 mil. Kč do roku 2021 to jsou výstavby dvou tramvajových smyček,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP, přičemž DPP nezapomíná ani na obnovu stávajících tramvajových tratí.

Změn k lepšímu dozná do roku 2020 také vozový park tramvají. Už letos bude mj. dokončena dodávka 250 ks moderních tramvají typu 15T ForCity. DPP připravuje na podzim i pomyslnou lahůdku – do ulic vyjede nová výletní tramvaj T3 Coupé. Dopravní podnik pečuje také o obnovu autobusů, do které do roku 2020 investuje téměř 2 mld. Kč.

DPP zlepšuje i podobu stávajících stanic metra. „Realizovali jsme od loňska opravu stanic Anděl, Náměstí Republiky, Muzeum A, Skalka, doplnili jsme chybějící eskalátory ve stanici Nádraží Veleslavín. Investice souhrnně činily téměř 400 mil. Kč. Před sebou máme mnoho dalších projektů. Za povšimnutí stojí do roku 2020 zejména oprava stanic Jiřího z Poděbrad a Českomoravská, ve kterých počítáme s bezbariérovým zpřístupněním,“ dodává Tomáš Kaas.

U velkých investic je důležitým faktorem pro DPP získání dotačních prostředků z EU. V současném programovém období 2014 – 2020 čerpá DPP dotační prostředky zejména ze dvou operačních programů, tj. Operační program Doprava (OPD2) a Operační program Praha – pól růstu ČR (OP PPR). V rámci OP PPR má DPP dosud podepsané Smlouvy o financování projektů na 16 investičních akcí (projektů) ve výši 901,8 mil. Kč, přičemž k dnešnímu dni DPP obdržel podporu ve výši 166 mil. Kč.

Díky stabilitě je DPP vyhledávaným zaměstnavatelem. „Úspěšně se nám daří nahrazovat odcházející generaci našich spolupracovníků novými kolegy. Celkem u nás pracuje zhruba 11 000 zaměstnanců. Dopravnímu podniku se daří získávat potřebné řidiče. Zatímco v roce 2016 získal DPP za celý rok 353 řidičů, za letošní první pololetí evidujeme již 367 nových řidičů,“ říká Martin Gillar, s tím, že DPP hodlá s náborovými kampaněmi dále pokračovat.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

22:03 Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

Vláda na vlastní žádost odvolala z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou. Do jmenování nového hl…