DPP řeší stav unikátní střešní konstrukce haly vozovny Hloubětín

25.07.2014 17:20

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci se stavebními odborníky a projektanty aktivně řeší současný stav a budoucí životnost střešní železobetonové konstrukce tzv. remizovací haly vozovny Hloubětín.

DPP řeší stav unikátní střešní konstrukce haly vozovny Hloubětín
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

DPP přistoupil k důkladnému monitoringu střešní konstrukce, jež byla postavena v 50. letech minulého století, a to z důvodu jejího stáří, resp. zjištění poruch předmětné konstrukce. Společnost v rámci komplexní analýzy začala realizovat doplňující diagnostický průzkum konstrukce, který má za úkol posoudit kvalitu a současný stav betonu. DPP kvůli aktuálnímu stavu střešní konstrukce také omezil v maximální míře dynamické účinky, plynoucí z provozu tramvajových souprav ve vozovně.

 „Remizovací hala a tedy i střešní konstrukce vozovny Hloubětín byla postavena před více než 60 lety a v současné době se na ní začínají stále více projevovat stopy času. Již v prosinci 2013 jsme zahájili nezbytné kroky vedoucí k důkladnému monitoringu jednotlivých částí střechy. Monitoring je pravidelně vyhodnocován. V některých částech bylo nutné po konzultaci s odborníky instalovat podpůrné konstrukce,“ uvedl Milan Lacina, vedoucí odboru Technické správy objektů.

Souhrnnou zprávu s výsledky monitoringu chování konstrukce od ledna 2014 bude mít DPP k dispozici v průběhu září 2014. Následně bude dokončena komplexní studie, která společnosti doporučí jednotlivé varianty s ohledem na předpoklad budoucího stavu střešní konstrukce.

Technické informace o střešní konstrukci remizovací haly vozovny Hloubětín:

Nosná konstrukce haly včetně střešní konstrukce pochází z 50. let minulého století. Objekt haly je tvořen pěti na sebe vzájemně navazujícími loděmi. V každé lodi je umístěno pět rovnoběžných kolejí.

Železobetonová monolitická konstrukce haly je v podélném směru tvořena sdruženými rámy (sloupy a podélnými průvlaky) a je rozdělena na 3 dilatační celky po 4, 5 a 4 rámech. Halu tvoří 6 řad uvedených rámů – 2 krajní a 4 vnitřní, které vytvářejí uvedených 5 lodí. V příčném směru jsou podélné rámy spojeny příčnými obloukovými vazníky se zakřiveným táhlem.

Plochy mezi podélnými průvlaky a příčnými vazníky jsou zastřešeny železobetonovými monolitickými skořepinami šířky 18,8 m a délky 8,75 m, typické tloušťky 50mm. Jedná se o skořepiny sovětského typu, které mají tvar konoidu s řídicí křivkou ve tvaru řetězovky. Celkem je hala zastřešena 65 skořepinami o celkových půdorysných rozměrech 114,25 x 94,0 m.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Stejné mzdy za stejnou práci v celé Evropě

Zajímalo by mě, jak toho chcete docílit? A kde by třeba podniky nebo zaměstnavatelé na dorovnání mezd měli brát peníze?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: S poštovními emoji po Česku

22:03 Česká pošta: S poštovními emoji po Česku

V úterý 7. května uvede Česká pošta do prodeje výplatní samolepící písmenové poštovní známky Emoji. …