Nové tramvajové linky by měly nahradit silně zatížené autobusové spoje zejména do sídlištních celků a přispět k systémové vazbě dopravy. To v praxi znamená, že tramvaj nedojede pouze k metru, ale propojí také širší oblasti města. Vybudované tratě nepovedou pouze ve směru do centra, ale vzájemně propojí i okraje širšího centra a také obslouží nově se rozvíjející oblasti. V souvislosti s možným rozšiřováním tramvajové sítě potřebuje DPP vystavět i novou vozovnu. Výhledově má být v Záběhlicích.
„Povrchová kolejová doprava by měla tvořit páteř veřejné dopravy v Praze. Z hlediska dopravní obslužnosti, ochrany životního prostředí i ekonomické efektivity je to nejvhodnější typ MHD. Proto jsem připraven rozvoj nových tramvajových tratí maximálně podporovat,“ řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.
„Záměry jsou rozděleny do tří fází dle stupně jejich připravenosti. První skupina zahrnuje projekty, které jsou v souladu s územním plánem a jsou v pokročilém stádiu přípravy. U těchto tratí je předpoklad zahájení provozu do pěti let. V rámci zajištění finančních zdrojů se rovněž uvažuje o podání žádosti na spolufinancování z fondů EU,“ uvedl Jan Blecha, investiční ředitel DPP.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva