DPP se rozloučí s autobusy typu Karosa B731

11.09.2014 17:11

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) 12. září 2014 vyřadí z provozu poslední standardní autobusy typu Karosa B731, které se v systému pražské MHD poprvé objevily v roce 1982. DPP se s typickými hranatými Karosami rozloučí na autobusovém obratišti Českomoravská a Letňany, kde budou vozy přistaveny pro zájemce o jejich prohlídku. Vozidla se rovněž vydají na své poslední jízdy s cestujícími po zkráceném úseku linky č. 158.

DPP se rozloučí s autobusy typu Karosa B731
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

První městské autobusy Karosa B731 s automatickou převodovkou byly dodány do pražského dopravního podniku v roce 1982 jako novinka tuzemského výrobce Karosa Vysoké Mýto. Poslední kusy DPP odebral v roce 1995, šlo o provedení s převodovkou ZF a motorem Renault MIHR. Celkem bylo do Prahy v letech 1982 až 1995 dodáno 987 kusů autobusů Karosa B731.

Posledních pět autobusů typu Karosa B731, které DPP v pátek 12. září naposledy využije, pochází z roku 1995. Tyto vozy již disponovaly moderní automatickou převodovkou a od roku 2008, kdy byly v rámci celkové opravy modernizovány, také elektronickým informačním systémem a klimatizovanou kabinou řidiče.

„Vyřazení posledních pěti autobusů Karosa B731 je součástí strategie DPP, která sleduje celkové omlazení a modernizaci vozového parku. Průměrné stáří našich autobusů je v tuto chvíli 8,86 let,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP. Ve vozovém parku DPP zůstávají nadále v provozu další typy Karos, především modernizované typy řady 900, která byla ve výrobě v letech 1996 až 2006.

DPP k této příležitosti přistaví dva vozy typu Karosa B731 v pátek 12. září 2014 na autobusová obratiště u stanic metra Českomoravská a Letňany, kde si je budou moci zájemci prohlédnout či se s nimi vyfotografovat. „Od cca 14.30 hodin budou tři vozy mimořádně nasazeny na zkrácený úsek linky č. 158 z Českomoravské do Letňan, na níž budou jezdit cca do 19.30 hodin. Poslední možnost setkat se s Karosou B731 v barvách DPP budou mít fanoušci MHD na Dni otevřených dveří v garáži Kačerov, který se uskuteční 20. září,“ uvedl Jan Lebeda, vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů.

DPP v rámci systému pražské MHD využívá k 1. 9. 2014 celkem 1 139 autobusů, které jsou ve vlastnictví společnosti. V současnosti jsou nejzastoupenějším typem autobusů pod hlavičkou DPP nízkopodlažní vozidla SOR NB12 a NB18, kterých po Praze jezdí celkem 413.

Technické údaje Karosy typu B731 z roku 1995

Motor

Renault MIHR 062045 B/3; objem válců 9830 cm3; plný výkon 152 kW při 2100 ot.min.-1
ležatý, řadový, vznětový šestiválec s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbodmychadlem a s mezichladičem nasávaného vzduchu

Převodovka

automatická čtyřstupňová ZF 4 HP 500

Přední náprava

LIAZ lichoběžníková, s nezávisle zavěšenými koly

pneu 11/70 R 22,5

Zadní náprava

Detva jednostupňová, s diferenciálem Rockwell 160E

Celková délka

11 055 mm

Šířka

2 500 mm

Výška

3 165 mm

Rozvor náprav

5 600 mm

Pohotovostní hmotnost

9 690 kg

Obsaditelnost

95 (32 sedících, 63 stojících)

Max. dovolená rychlost

70 km.h-1

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 149 autobusových linek, dále 22 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2014 bylo ve vlastnictví společnosti 1 255 autobusů, 927 tramvajových vozů a 715 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 163 000 000 kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2014 celkem 10 606 zaměstnanců, z toho 4 071 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

16:05 Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu býval…