DPP uzavřel rámcovou smlouvu s firmou Bozankaya na dodávku až 70 bateriových trolejbusů

18.01.2025 11:27 | Tisková zpráva

Vítězem veřejné zakázky Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na nákup až 70 nových bateriových trolejbusů standardní délky 12 metrů se stala společnost Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat ve Ihracat A.Ş. s vozidlem Bozankaya SNG T12 s elektrovýzbrojí Medcom. DPP v těchto dnech podepsal s vítězným uchazečem rámcovou smlouvu, která mu v následujících pěti letech umožní nakoupit až 70 vozidel tohoto typu.

DPP uzavřel rámcovou smlouvu s firmou Bozankaya na dodávku až 70 bateriových trolejbusů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky, kterou DPP vyhlásil v říjnu 2022 byla 1,176 miliardy korun bez DPH. Kromě až 70 bateriových trolejbusů typu Standard DPP v této veřejné zakázce poptával také možnost odběru až 70 nových trakčních akumulátorů a výměnu vysloužilých pro zajištění provozuschopnosti vozidel během celé životnosti trolejbusů, dále až 35 sad hardware a software pro diagnostiku závad vozidel, až 20 kusů přenosných nabíječek a systém energetického managementu pro vzdálené sledování a řízení nabíjení vozidel. Celková nabídková cena vítězného uchazeče činila 1,099 miliardy korun bez DPH. DPP v této veřejné zakázce obdržel nabídky od dvou uchazečů.

Vysoutěžené bateriové trolejbusy Bozankaya SNG T12 jsou plně nízkopodlažní, dvounápravové, se třemi dvoukřídlými dveřmi a maximální přepravní kapacitou 82 cestujících, z toho 32 míst pro sedící. Dodavatel deklaruje, že vozidla splňují veškeré Standardy kvality PID, svojí kvalitou a provedením odpovídající platným technickým normám a právním předpisům České republiky a Evropské unie.

Všechna vysoutěžená vozidla budou mít celovozovou klimatizaci s topením s funkcí tepelného čerpadla, budou vybavena zařízením pro automatické počítání cestujících, kamerovým systémem zahrnujícím monitorování interiéru, čelní nehodovou a couvací kamerou. Vysoutěžené trolejbusy budou vybaveny kompletním odbavovacím a informačním systémem pro pražskou MHD a dodávány v novém jednotném designu PID.

Dodavatel garantuje, že minimální dojezd plně obsazeného vozidla na trakční akumulátor (při jízdě bez připojení k trolejovému vedení) s odbavováním cestujících ve všech zastávkách, zastavováním na všech křižovatkách a s běžící klimatizací nebo topením bude po celou dobu záruky baterie minimálně 15 kilometrů. Dodavatel u vysoutěžených trolejbusů garantuje minimální životnost 15 let. Záruka na všechna vozidla je 10 let, stejně tak i na trakční akumulátory, kde je ovšem omezena maximálním nájezdem 600 tisíc kilometrů.

Základní technické údaje bateriového trolejbusu Bozankaya SNG T12, udávané výrobcem:

  • Délka vozidla: 12 150 mm 
  • Šířka vozidla: 2550 mm 
  • Výška vozidla se staženými sběrači: 3500 mm 
  • Nejvyšší přípustná hmotnost: 19 000 kg 
  • Maximální rychlost: 70 km/h 
  • Počet dveří pro nástup a výstup: 3 
  • Nástupní výška hrany dveří: 320 mm 
  • Celkový počet sedadel pro cestující: 32 (z toho 2 sklopná) 
  • Kapacita cestujících: 82 (při 5 os/m2)

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je v České republice největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu. Obsluhuje celkem 3 linky metra, 154 autobusových, 36 tramvajových (27 denních a 9 nočních) a 2 trolejbusové linky. K 1. lednu 2025 DPP vlastnil 1 210 autobusů, z toho 14 elektrobusů, dále 146 vlakových souprav metra, 809 tramvajových vozů a 37 trolejbusů. Podnik měl k 1. lednu 2025 v evidenčním stavu celkem 11 362 zaměstnanců, z toho 4 522 řidičů a strojvedoucích MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jiří Čunek byl položen dotaz

Podle čeho soudíte, že je slovní hodnocení slabost?

Vždyť přeci i to může být negativní a neřekne slovní hodnocení mnohdy víc než samotná známka? A když jste u těch negativních emocí u dětí, nemyslíte, že jich denně zažívají dost i bez nějakých známek?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Poplatky za veřejnoprávní média podle počtu zaměstnanců jsou nelogické a zavádí skrytou selektivní daň

16:08 Hospodářská komora: Poplatky za veřejnoprávní média podle počtu zaměstnanců jsou nelogické a zavádí skrytou selektivní daň

Hospodářská komora České republiky se nemůže ztotožnit s návrhem legislativní změny, která by rozšíř…