DPP vybírá zhotovitele stavby druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory

03.06.2022 13:48 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v těchto dnech vypsal veřejnou zakázku na zhotovitele stavby druhého úseku metra D (I.D1b) od stanice Olbrachtova po Nové Dvory.

DPP vybírá zhotovitele stavby druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Zakázka zahrnuje výstavbu celkem tří stanic – Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory včetně mezistaničních provozních, technologických a přístupových tunelů, ale také vybudování systému napájení pro celý nejkratší provozuschopný úsek Pankrác D – Nové Dvory. Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky činí 24,63 miliard korun. Nabídky zájemců DPP očekává na začátku letošního září.

Provozní úsek metra D Olbrachtova – Nové Dvory (I.D1b) má délku zhruba 3,3 kilometry. Začíná za stanicí Olbrachtova, zahrnuje tři stanice, z toho dvě hloubené – Nádraží Krč, Nemocnice Krč a jednu raženou – Nové Dvory a tři mezistaniční úseky tvořené vždy dvěma jednokolejnými tunely. Zajímavostí tohoto úseku je, že stanice Nádraží Krč, jejíž součástí bude i přestup metro vlak a P+R, bude jednou z mála povrchových stanic metra D, která bude částečně ležet pod Jižní spojkou a na mostní konstrukci vedoucí a nad údolím Kunratického potoka. Součástí výstavby tohoto úseku bude také vybudování tunelu a obratových kolejí ve stanici Nové Dvory, technologických tunelů např. pro vzduchotechniku a další zařízení nezbytná pro provoz pražského metra a v neposlední řadě založení případné odbočky metra do Modřan. Kromě toho bude mít zhotovitel za úkol vybudovat a nainstalovat kompletní napájení pro budoucí dopravní systém, tj. rozvodny, měnírny a trakci pro celý nejkratší provozuschopný úsek metra D, tj. pro pět stanic a mezistaničních úseků od Pankráce po Nové Dvory.

Převážná část druhého úseku metra D bude budována pomocí razícího štítu, tj. metodou TBM (Tunnel Boring Machine). Ražby budou probíhat z lokality budoucího Depa Písnice, odkud vysoutěžený zhotovitel vybuduje zhruba tři kilometry dlouhé přístupové tunely a touto metodou bude pokračovat až do stanice Nádraží Krč. Pouze necelých 800 metrů dlouhý traťový úsek mezi stanicemi Olbrachtova a Nádraží Krč bude ražen metodou NRTM, kterou už nyní využívají zhotovitelé při stavbě prvního úseku metra D Pankrác – Nové Dvory.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Občanství politiků

Také si myslím, že by ministr a nejen on, ale všichni politici, co zde chtějí kandidovat měli mít české občanství. Navrhnete to tedy dát do Ústavy? Pokud vím, nyní musí mít české občanství snad jen prezident nebo ani ten ne? A souhlasíte se mnou, že by se to mělo týkat všech politiků, i třeba těch k...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ERÚ: Národní pracovní skupina k výpadku elektřiny dne 4. 7. 2025

13:21 ERÚ: Národní pracovní skupina k výpadku elektřiny dne 4. 7. 2025

Průběžné výstupy a návrhy nápravných opatření, které mají podobným událostem v budoucnu předejít, př…