DPP vysoutěžil zhotovitele elektrifikace autobusové linky č. 140

22.12.2021 17:18 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vysoutěžil v nadlimitních sektorových veřejných zakázkách zhotovitele dvou významných staveb, které plánuje zahájit příští rok a v těchto dnech s nimi uzavřel smlouvy. Trolejbusovou trať Palmovka – Prosek a Letňany – Čakovice v rámci projektu elektrifikace autobusové linky č. 140 postaví sdružení Elektrizace Praha a OHLA Ž.S. za necelých 284 mil. korun. Nejvýhodnější nabídku za téměř 240 mil. korun na rekonstrukci tramvajové tratě Palmovka – Ohrada včetně estakády nad železničním koridorem podalo sdružení společností COLAS CZ a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby.

DPP vysoutěžil zhotovitele elektrifikace autobusové linky č. 140
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Ve veřejné zakázce na zhotovitele elektrifikace autobusové linky č. 140 a stavby trolejbusové tratě Palmovka – Prosek a Letňany – Čakovice obdržel DPP nabídky od celkem 3 subjektů. Tender DPP vyhlásil letos v červenci a základním hodnotícím kritériem byla cena. Celkovou hodnotu zakázky projektant spočítal na 290 mil. korun. Nejvýhodnější nabídku za 283,7 mil. korun podalo sdružení společností Elektrizace Praha a OHLA Ž.S., které postaví necelých 15 kilometrů nového trolejového vedení a potřebnou napájecí a nabíjecí infrastrukturu. Nové trolejové vedení bude v úsecích mezi Palmovkou a Kundratkou, Kelerkou a zastávkou Prosecká, a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice. Zhotovitel také vybuduje novou měnírnu a 18 nabíjecích stání v garáži Klíčov, nabíjecí stanici v Čakovicích a upraví bývalou trolejbusovou měnírnu v Příborské ulici v Letňanech. Trolejové vedení bude po zprovoznění pokrývat zhruba 50 % trasy.

„Po letech příprav jsme se přiblížili k zahájení realizace prvního projektu proměny autobusové linky na čistě trolejbusovou, konkrétně linky č. 140 Palmovka – Miškovice. Stavbu chceme zahájit co nejdříve po Novém roce. Naštěstí nejsme úplně limitováni počasím a klimatickými podmínkami, protože zhotovitel může pracovat v bývalé trolejbusové měnírně v Letňanech, která po více než 55 letech bude už brzy opět sloužit svému původnímu účelu. Samotná stavba potrvá 10 měsíců. Předpokládáme, že bude dokončena nejpozději do konce října 2022. Její zprovoznění bude znamenat plnohodnotný návrat trolejbusové dopravy do Prahy,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Rekonstrukce tramvajové tratě Palmovka – Ohrada

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Eva Decroix, Ph.D., MBA byl položen dotaz

Proč přijímat něco, co je k ničemu?

Pokud vím, i vy jste jste pak byli proti migračnímu paktu, i když za připojením k němu paradoxně stojíte také vy. I teď tvrdíte, že je nutné ho změnit a vylepšit. Proč by to nemělo jít potom, co ho odmítneme? Nebo v EU to tak funguje, že když něco odmítnete, máte smůlu a můžete jen šoupat nohama?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberecký kraj: O adventu vyjedou nostalgické vlaky

7:23 Liberecký kraj: O adventu vyjedou nostalgické vlaky

Dopravce Zubačka provoz ve spolupráci s místními zájmovými spolky a podporou kraje připravil adventn…