DPP vysoutěžil zhotovitele tramvajové trati Modřany-Libuš, bude o téměř 46 milionů levnější

19.10.2021 19:38 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil veřejnou zakázku na zhotovitele nové 1,7 kilometru dlouhé tramvajové trati Modřany-Libuš. Postaví ji firmy OHLA ŽS a STRABAG Rail ve sdružení „Společnost TT Modřany“, které nabídlo nejnižší cenu 304,17 milionu korun, o téměř 46 milionů korun méně, než byl odhad nákladů podle projektové dokumentace.

DPP vysoutěžil zhotovitele tramvajové trati Modřany-Libuš, bude o téměř 46 milionů levnější
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Většinu nákladů, celkem 85 %, pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava. DPP v této veřejné zakázce obdržel nabídky od celkem šesti subjektů. Výstavbu nové tratě do Libuše plánuje DPP zahájit v průběhu jara příštího roku.

„V Praze se konečně hýbe rozvoj tramvajové sítě. Nové tratě stavíme a připravujeme na nejvyšší rychlostní stupeň. Smyčka Zahradní město – hotovo. Mezi Pankrácem a Pražského povstání už jezdí tramvaje. Stavíme trať z Barrandova do Holyně. Pro smyčku Depo Hostivař soutěžíme zhotovitele a u tratě z Modřan do Libuše jsme zhotovitele úspěšně vysoutěžili. Pokud vše půjde, jak má, brzy zahájíme stavbu tohoto 1,7 kilometru dlouhého úseku, který výhledově čeká prodloužení až k budoucí stanici metra D Nové Dvory. Zároveň je skvělá zpráva pro městskou kasu, že 85 % finančních prostředků získáme z dotací Evropské unie z Operačního programu Doprava. Do toho se nám podařilo investici vysoutěžit o skoro 46 milionů Kč méně oproti odhadu projektové dokumentace,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora a předseda dozorčí rady DPP.

„Nesmírně mě těší, že i přes negativní signály z trhů, jako je růst cen komodit, energií, nedostatku řady druhů materiálů či výrobků se nám povedlo vysoutěžit stavbu nové tramvajové tratě o 13 % levněji, než byl předpoklad dle projektové a zadávací dokumentace. Díky tomu z veřejných prostředků na této stavbě ušetříme téměř 46 milionů korun,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch a dodal: „Po podepsání smlouvy s vítězem veřejné zakázky začneme s přípravnými pracemi, abychom mohli na jaře příštího roku zahájit samotnou výstavbu, která potrvá 14 měsíců. První cestující by se po nové trati mohli svézt nejpozději na konci jara 2023.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Finance

Nejsem zastánce zadlužování, ale co mě taky dost zajímá je to, zda je vůbec reálné snižovat zadluženost a přitom zajistit, aby se lidi měli dobře? To druhé se vám totiž nepovedlo, i když někteří z vás to evidentně vidí jinak, ale většina lidí se dobře nemá. Jak se říká, může být i hůř, ale taky lépe...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Padělky za miliony korun skončily v rukou celníků

7:33 Celní správa: Padělky za miliony korun skončily v rukou celníků

Celní úřad v Ostravě při dozorové činnosti na vnitrostátním trhu v uplynulých dnech zadržel značné m…