Doba postkoronavirová: Jak vybrat správného interim manažera a nenaletět

14.05.2020 15:28 | Zprávy

Koronavirus udělal čáru přes rozpočet podnikatelským subjektům napříč nejen Českou republikou, ale celým světem. Vykolejil život v tržním hospodářství. Mimořádná opatření se však začínají uvolňovat, firmy počítají ztráty a s nelibostí hledí na červená čísla.

Doba postkoronavirová: Jak vybrat správného interim manažera a nenaletět
Foto: J.I.P. pro firmy
Popisek: Výkonný ředitel společnosti J.I.P. pro firmy Jiří Jemelka

Ani brainstorming nejlepších hlav ve společnosti nepřináší v určitých případech realizovatelné řešení pro znovunastartování podniku. Nastává okamžik, kdy má smysl povolat odborníka, který ví, jak na mimořádné situace. Jak tedy vybrat interim manažera a nespálit se při tom?

Současnost spojuje dvě výzvy naráz. Na jednu stranu je zde krizové období, na straně druhé obrovská příležitost pro transformaci firem v takové brandy, které uspějí na domácích i globálních trzích, vystaví si kolem sebe ty správné odběratelské a zákaznické komunity. Jedná se o proces velmi komplexní, který přináší a přinese hlavně do budoucna ekonomické a společenské důsledky. Svět podnikání po období koronavirovém už nebude stejný.

Interim manažeři se dříve specializovali zejména na to, jak podnik vyvést z horkých krizových chvilek na nový start s kladnou nulou. Čím dál ve větším meřítku se ale zaměřují na transformační procesy, které mohou organizaci posunout do zcela jiného postavení a vymezit jí nový trh.

Takové úkoly je víc než vhodné svěřit lidem se zkušenostmi a výsledky. Přestože naléhavost ztrát volá po rychlém řešení, s výběrem interim manažera by si vedení firmy mělo dát na čas a dopředu zjistit co nejvíce informací o dané osobnosti a společnosti, projektech, které vedla, a výsledcích, jichž dosáhla. Doba totiž doposud svým způsobem přála, jak se také nejedna firma před zásahem onemocnění COVID-19 přesvědčila, těm, kteří jsou správně oblečeni, správně vystupují, připraví si tu nejlíbivější prezentaci a nabídnou akceptovatelnou, atraktivní cenu. „To však vůbec neznamená, že jste si do svého podniku pozvali profesionála, s nímž se vám podaří srovnat hospodaření do optimální podoby a rozvíjet jeho postavení v segmentu, případně připravit jej na vstup do segmentu nového,“ podotýká Ing. Mgr. Bc. Jiří Jemelka, MBA, výkonný ředitel společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o., odborník s letitou orientací právě na ozdravování menších a středních firem.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Marek Benda byl položen dotaz

To, že některá média budete ignorovat řeší podle vás co?

Neměli byste se chovat spíš přesně obráceně a komunikovat a vysvětlovat vaše počínání a rozhodnutí? Protože nejen já jim mnohdy absolutně nerozumím. A když koukám, tak vy třeba nereagujete ani s těmi, co se vás zde na něco slušně ptají. Se pak nedivte, že dáme hlas někomu, kdo se s námi bavit hodlá....

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SFPI: 25 let ve službách důstojného bydlení a rozvoje obcí

19:15 SFPI: 25 let ve službách důstojného bydlení a rozvoje obcí

Státní fond podpory investic (SFPI) slaví 25 let své existence.