Hodně napínavých a zajímavých momentů se diváci dočkali také při dvou nedělních závodech truckerů. Adam Lacko z roudnického týmu Buggyra první z nich vyhrál stylem start – cíl, následován Němcem Jochenem Hahnem. Bronzovou příčku bral Antonio Albacete ze Španělska. Druhé měření sil, do něhož prvních osm jezdců z prvního klání startuje v obráceném pořadí, pro sebe rozhodl Brit Shane Bereton. Skvělého výsledku dosáhl Lackův týmový kolega David Vršecký, který odolal dotírající Steffi Halm a dojel druhý.
Mostecký závod tak přinesl Lackovi tři podniky před koncem šampionátu navýšení vedení v průběžném pořadí na 60 bodů před Hahnem, Buggyra posílila svou dominanci v poháru konstruktérů.
České fanoušky neméně potěšil další český jezdec Tomáš Pekař, který se představil jako skvělý pilot cupového Renaultu. Po sobotním druhém místě v prvním závodě předvedl v neděli skvělou stíhací jízdu a druhý závod dotáhl do vítězného konce. Stejně jako Lacko i on je v pohárovém Clio Cupu lídrem průběžného pořadí. Nelítostné souboje často končící v kačírku předváděli po celý víkend také jezdci dalšího vloženého závodu, série KIA Lotos Race.
Czech Truck Prix nabídla divákům kromě sportovního zážitku i šanci zachránit lidský život. Závody se totiž staly – stejně jako loni - součástí kampaně Jedu na dřeň!, nad níž převzal patronát Autoklub ČR. Každý návštěvník autodromu ve věku od 18 do 35 let se mohl přihlásit do registru potenciálních dárců kostní dřeně. „Za sobotu a neděli se podařilo získat 101 nových potenciálních dárců dřeně. Registr se tak letos rozrostl už o 700 až 800 odvážných z řad fanoušků motorsportu. Přesná čísla budeme znát později. Velmi si jejich přístupu vážíme,“ uvedla Jana Sklenářová z organizačního týmu kampaně Jedu na dřeň.
Závodní víkend provázel i tradičně bohatý doprovodný program se spoustou zábavy a atrakcí. Novinkou byl Truck Festival, jehož součástí bylo Monster Truck Show. Představení, při němž terénní auta namontovaná na podvozky s obřími pneumatikami drtí koly osobní auta. Adrenalinový zážitek znásobily i honičky v autech, salta, projíždění ohněm, jízda po dvou kolech či smyky. Nechyběla ani sobotní a nedělní spanilá jízda kamionů, jež se festivalu zúčastnily, po závodní dráze.
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.
Vybrané závody sezony 2017:
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva