Problematika pokládání použitých lan na lanových dráhách a požadavků na ně kladených je upravena v§ 73a vyhlášky č. 177/1995 Sb., kterou se vydává stavební a technický řád drah, ve znění pozdějších předpisů, kde:
- v odst. 1 je definice „použitého ocelového lana“,
- v odst. 2 je stanovena povinnost doložení původní dokumentace a záznamů o vizuálních kontrolách, nedestruktivních kontrolách a tahové zkoušce zkratky, dále pak je zde stanoveno přípustné zatížení použitého lana a přípustné snížení průměru použitého lana,
- v odst. 3 je stanoveno připuštění pouze jednoho zápletu při položení použitého lana,
- v odst. 4 je stanoveno, kdy se považují podmínky pro opětovné použití lana za splněné, a to odkazem na splnění podrobnějších technických požadavků harmonizované technické normy, která je tímto zezávazněna.
„Technické podmínky pro opětovné použití lan se považují za splněné, postupuje-li se ve shodě sharmonizovanou technickou normou upravující bezpečnostní požadavky na osobní lanové dráhy nebo jejich části, která obsahuje podrobnější technické požadavky.“ Touto harmonizovanou technickou normouje norma ČSN EN 12927-7 Bezpečnostní požadavky na osobní lanové dráhy–Lana-Část 7: Kontrola, oprava a údržba, kde v ustanovení čl. 8 „Opětovné použití lana“ jsou stanoveny bližší technické požadavky pro opětovné použití lana. Je zde mimo jiné stanoven požadavek, že:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva