Poskytnout žákům vhled do situace lidí, kteří utíkají před válkou a terorem na základě konkrétních příběhů, umožnit jim pochopit složitost situace lidí, kteří často navždy opouštějí svůj domov s tím nejvyšším možným rizikem, pochopit terminologii spojenou s migrací. Takový je cíl metodik pro 1. a 2. stupeň ZŠ, které na svém webu zpřístupnila asociace Občankáři.cz, která sdružuje učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Metodiky jsou učitelům volně k dispozici. Autorka metodik Petra Slámová předvede jednu z lekcí 6. 10. v EDUpointu v rámci programu Otevřená třída.
Metodika Kdo a proč utíká? je vytvořena pro žáky 1. stupně (především 4. a 5. ročník). Lekce má za cíl seznámit žáky s pojmy uprchlík a emigrace. Metodika je postavena na konkrétních příbězích uprchlíků a umožňuje vcítit se do pocitů lidí, kteří jsou nuceni opustit svůj domov. Zároveň se snaží, aby žáci sami dokázali odhalit důvody emigrace (dobrovolné i nedobrovolné odchody z vlasti). Lekce vytváří prostor například i pro téma „Emigrace a ČR“, resp. události související s rokem 1968. V neposlední řadě si žáci mají uvědomit důležitost a potřebnost domova jako místa bezpečí. Součástí lekce jsou pracovní listy, s nimiž žáci v průběhu lekce pracují. Metodika se snaží o mezipředmětový přesah do výtvarné výchovy, českého jazyka, vlastivědy, případně zeměpisu a dějepisu. Využívá metod kritického myšlení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva