Češi přitom důvěřují spíše domácím značkám, pouhá 4 % z průzkumu, který si nechala vloni v únoru udělat Potravinářská komora ČR, věří více evropskému značení. Z odborného hlediska lze přitom na první místo důvěryhodnosti postavit právě evropské značky (Chráněné zeměpisné označení, Chráněné označení původu, Zaručená tradiční specialita), neboť výrobek před jejich udělením prochází nejdůkladnější kontrolou.
Na druhé místo důvěryhodnosti se řadí značky garantované státem a státními institucemi, tedy především Klasa a Regionální potravina, u nichž jsou veřejně známé podmínky udělení a kontrolní orgány dbají na dodržování kvalitativních požadavků, připomíná Ekonomika.cz.
Na pomyslném bronzovém stupínku by se pak umístily značky udělované profesními organizacemi, jako jsou Potravinářská komora, Hospodářská komora, Agrární komora či Zemědělský svaz. Nejznámější z této skupiny je asi Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou.
Původ loga: neznámý
Existuje ale také celý zástup značek, které si vytvářejí výrobci nebo prodejci sami (například známky kvality jednotlivých řetězců), či za nimi stojí nedefinovatelné skupiny.
Jakmile není jasné, kdo přesně za udělovaným logem stojí, a na webových stránkách naleznete jen jména několika nutričních specialistů, je třeba zbystřit. Mezi takové značky patří třeba Zdravá potravina.
Je totiž bohužel smutná pravda, že v podstatě každý si může udělovat značku kvality dle vlastní libosti. Proto je důležité umět mezi nimi rozlišovat a být schopen se v základních symbolech orientovat.
Více informací o této tématice najdete na portálu Ekonomika.cz i na jeho facebookovém profilu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva