Češi přitom důvěřují spíše domácím značkám, pouhá 4 % z průzkumu, který si nechala vloni v únoru udělat Potravinářská komora ČR, věří více evropskému značení. Z odborného hlediska lze přitom na první místo důvěryhodnosti postavit právě evropské značky (Chráněné zeměpisné označení, Chráněné označení původu, Zaručená tradiční specialita), neboť výrobek před jejich udělením prochází nejdůkladnější kontrolou.
Na druhé místo důvěryhodnosti se řadí značky garantované státem a státními institucemi, tedy především Klasa a Regionální potravina, u nichž jsou veřejně známé podmínky udělení a kontrolní orgány dbají na dodržování kvalitativních požadavků, připomíná Ekonomika.cz.
Na pomyslném bronzovém stupínku by se pak umístily značky udělované profesními organizacemi, jako jsou Potravinářská komora, Hospodářská komora, Agrární komora či Zemědělský svaz. Nejznámější z této skupiny je asi Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva