I přes nárůst kamionové aktivity, mýtné kvůli „efektu Euro 5“ znovu kleslo

11.03.2013 14:27 | Zprávy

„Výběr mýtného byl v únoru podle očekávání nižší, kamionům jsme předepsali 649,5 milionů korun,“ říká Martina Vápeníková, mluvčí ŘSD, provozovatele českého mýtného systému.

I přes nárůst kamionové aktivity, mýtné kvůli „efektu Euro 5“ znovu kleslo
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

Meziročně je to o 6,4 % méně, avšak po zohlednění chybějícího pracovního dne (loňský 29. únor) je pokles jen dvouprocentní. Kamiony tak jezdí čím dál více, což potvrzuje také počet mýtných transakcí na mýtnicích. Při porovnání s únorem loňska (a po odečtení přestupného pracovního dne) vychází překvapivě, že právě skončený měsíc byl v kamionové aktivitě dokonce o 3 procenta silnější. Absolutně vybrané mýtné však opět kleslo s tím, jak stoupá podíl nákladních vozidel s motory emisní třídy Euro 5, které jezdí za preferované nízké mýtné tarify.

Tab.: Podíl emisních tříd na celkovém počtu transakcí

Emisní třída / rok

Euro 0

Euro 1

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

David Smoljak byl položen dotaz

Co by teda měla ČR a EU udělat?

Jak zajistit spravedlivý mír a jak Ukrajině garantovat bezpečnost? Mluví o tom dost politiků, ale já upřímně nevím, co má být tou garancí? Spravedlivý mír chápu, jen se tedy obávám, že k němu asi nedojde. USA chce kapitulaci Ukrajiny a EU proto spravedlivý (ani jiný) mír nedělá nic.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberální institut: Výzva k deregulaci a posílení konkurenceschopnosti

16:13 Liberální institut: Výzva k deregulaci a posílení konkurenceschopnosti

Dokument vyzývá k akci a nastiňuje konkrétní návrhy na snížení regulační zátěže v Evropě a oživení j…