Svou pozici stálice na samém vrcholu žebříčku popularity znovu potvrdila i v červnovém průzkumu společnosti STEM/MARK pro iniciativu Zachraňme turismus. Šumavu v něm za svůj cíl číslo jedna v Česku označilo šest z deseti respondentů ankety. Každý druhý by pak vyrazil na jih Čech jako takový.
Pro Jihočechy skvělá zpráva, ale pravděpodobně „devět z deseti“ jihočeských „srdcařů“ by terminologii průzkumu poopravilo. Za návštěvu stojí nejen Šumava, ale kompletně celé Šumavsko. Turistická oblast (TO) Šumavsko se totiž skládá ze dvou oblastí. Jihočeské Šumavy a jihočeského Pošumaví. Obě tyto oblasti jsou velmi specifické, diametrálně se liší svou nabídkou a zároveň se doplňují, čímž má oblast jako celek z pohledu turisty opravdu co nabídnout.
„Každá ze dvou oblastí Šumavska je specifická v něčem jiném. Jihočeská Šumava je tvořená územím plným přírodních krás Národního parku a Chráněné krajinné oblasti Šumava, které nabízí aktivity pro milovníky turistiky, aktivního pohybu i nedotčené přírody. Jihočeské Pošumaví tvoří převážně tradiční venkovské území se zemědělskou tradicí, výrobou a nabídkou místních produktů. Je také místem se zajímavou venkovskou architekturou, technickými a historickými památkami, bohatou nabídkou tradičních lidových slavností a zvyků,“ popsala šumavský region hejtmanka Jihočeského kraje Ivana Stráská.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva