Toulava Card, karta zaručující jejím majitelům celou řadu výhod v turisticky atraktivních místech na Táborsku, gastroprůvodce, který zájemcům ukáže zajímavé lahůdky, jenž se vyrábí na Šumavě. Nebo lipenský cyklobus, tedy autobus, který v letošním létě vozil turisty po všech krásách Lipenska i po těch neznámých. To je jen krátký výčet projektů, které vznikly díky aktivitě lidí z tzv.destinačních managementů Jihočeského kraje.
„V rámci vytyčených území jsme nastavili fungující a efektivní systém komunikace z centra do všech, méně či více odlehlých oblastí a naopak. Jednotlivé regiony jsou samostatné, specificky se profilují. Tím zajišťujeme rovnocennou propagaci turistických cílů z celého Jihočeského kraje, komplexnější a atraktivnější nabídku produktů v destinaci Jižní Čechy a pochopitelně to vše s cílem zvýšení konkurenceschopnosti a návštěvnosti,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Jaromír Polášek. JCCR je také tvůrcem tohoto systému.
Destinační managementy byly založeny před dvěma lety, což je doba, od které fungují jižní Čechy podle nové koncepce rozvoje cestovního ruchu. Region je rozdělený do 10 destinačních managementů, území, každé řídí produktový manažer. Ti jsou ve vzájemné součinnosti koordinovaní z centra, tedy z Jihočeské centrály cestovního ruchu v Českých Budějovicích. Koncepce je naplánovaná až do roku 2020. Po jihočeském vzoru se v následujících měsících přenese i do ostatních krajů České republiky.
Unikátní přístup způsobený aktivní snahou vyrovnat se s absencí zákona o cestovním ruchu se líbí Asociaci turistických regionů ČR, Asociaci organizací cestovního ruchu, agentuře CzechTourism i Ministerstvu pro místní rozvoj ČR. I z toho důvodu se jím od příštího roku budou inspirovat i další kraje v České republice. „Připravujeme celorepublikovou autorizaci a certifikaci destinačních managementů, ve které se inspirujeme kvalitním příkladem z jižních Čech. Nestydíme se říct, že některé principy a postupy okopírujeme a použijeme zdejší jihočeskou zkušenost,“ uvedl Aleš Pangrác, vedoucí odboru regionálního partnerství a vztahů B2B agentury CzechTourism.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva