Celý projekt je souhrnem konkrétních principů, omylů, praktických nástrojů a metod, technik a poznatků, které jsou prověřeny praxí. „Je skvělé, že se prostřednictvím společnosti BUS TV dostává tento projekt na obrazovky do městské hromadné dopravy,“ říká autorka projektu Lucie Königová a doplňuje: „Lidé obecně přebírají a automaticky kopírují vzorce chování, které do sebe nasály jako děti od svých rodičů. Je třeba, aby si dnešní rodiče uvědomovali, že doba se mění a musí se změnit i vzorce našeho chování, neboť svým přístupem a chováním rodič zásadně ovlivňuje budoucí úspěchy nebo životní tragédie svých dětí.“
Problematice rodičovské výchovy se všeobecně věnuje málo pozornosti. Předpokládá se, že rodičovství je přirozená věc a není třeba se jí učit a přitom má rodičovská negramotnost fatální následky na další generaci a tím i na celou společnost.
Se základními principy rodičovské gramotnosti se může od dubna setkat každý, kdo pojede městskou hromadnou dopravou. „Zařazení vzdělávacích spotů o správné výchově na obrazovky MHD je určitě výborný nápad. Při cestě vozy MHD mají cestující čas nejen na to, aby konkrétní radu přijali, ale mají čas popřemýšlet i o případných změnách svého chování,“ říká Tomáš Pelikán, ředitel Dopravního podniku města Pardubice. Každých 14 dní bude pro cestující připraven nový spot, který rodičům poradí, jak ze svých dětí vychovat zdravě sebevědomé a úspěšné osobnosti, které se umí prosadit, vědí, co je baví a jaký je jejich smysl života.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva