Jak se vyhnout sankcím z EET? Podnikatele ochrání pojištění i školení zaměstnanců

24.11.2016 15:23 | Zprávy

Pojišťovna Generali jako první na trhu nabízí od poloviny listopadu pojištění rizik související se zavedením registračních pokladen a to včetně případných sankcí. Podle expertů po podobném produktu podnikatelská veřejnost už delší dobu volala. V kombinaci s dalšími doporučovanými kroky by tak mělo být možné předejít případným sankcím ze strany finanční správy za nenahlášení tržeb, které podnikatelé v pohostinství nezavinili. Během krátkého časového období si pojistnou ochranu sjednaly desítky podnikatelů v gastro sektoru. Zájem o pojištění roste každý den s blížícím se startem EET, které se naplno rozjede už za týden.

Jak se vyhnout sankcím z EET? Podnikatele ochrání pojištění i školení zaměstnanců
Foto: hkstrategies.cz/CC
Popisek: EET, elektronická pokladna. Ilustrační foto.

První pojištění pro EET od pojišťovny Generali se vztahuje jak na hardware, tak na software registračních pokladen. „Zahrnuje také krytí nákladů na obnovu dat po pojistné události včetně případné sankce udělené státními orgány za neodeslání datové zprávy správci daně, například z důvodu zničení pokladny a uložených dat po úderu blesku. Právě ze sankcí, které nevyvolá jejich vlastní zavinění, má přitom podle informací z trhu podnikatelská veřejnost velké obavy,“ připomíná Jiří Cívka, tiskový mluvčí pojišťovny Generali.

Provozovatelé restaurací, penzionů a hotelů, kterých se první vlna EET týká, se standardně pojišťují proti rizikům vyplývajícím z možností živelních událostí, krádeží nebo vandalismu, ale také na odpovědnost za škody, které by mohly způsobit třetím osobám. Generali nabízí krytí těchto rizik v rámci speciálního produktového balíčku Gastro, který pokrývá drtivou většinu těch, jež restauratérům a hoteliérům hrozí. „Nově tento balíček zahrnuje i pojištění registračních pokladen,“ doplňuje Jiří Cívka pojišťovny Generali.

Podle Jaroslavy Hankové, vedoucí týmu daňových poradců skupiny Apogeo, živnostníci a podnikatelé už delší dobu volají po pojištění, které by je v co největším rozsahu chránilo před sankcemi za nezaviněné nesplnění povinností vyplývajících z EET. Budou totiž mimo jiné odpovídat za jakoukoli chybu svých zaměstnanců, ať už neúmyslnou, nebo úmyslnou.

„Pokud číšník nebo servírka v restauraci nenamarkuje hostovu útratu a finanční správa to odhalí, sankce budou směřovat k zaměstnavateli, nikoli k zaměstnanci,“ upozorňuje Jaroslava Hanková. „Nebude přitom rozhodující, zda půjde o neúmyslné jednání, nebo okrádání zaměstnavatele,“ zdůrazňuje Hanková.

Klientům zároveň doporučuje kombinovat toto pojištění s postupem, který by jim měl pomoci obhájit před finanční správou případné „zatajení“ části tržeb v režimu EET.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Vystoupení z EU

Nemyslíte, že když vystoupíme z EU, vedlo by to jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás? Protože na evropském trhu jsme dost závislý.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo kultury: Kulturní kompas pro Evropu

7:14 Ministerstvo kultury: Kulturní kompas pro Evropu

Evropská komise vyzývá občany i organizace napříč Evropskou unií, aby se zapojili do veřejné konzult…