„Silničářům listopadem začalo náročné období. Starají se o průjezdnost 3 914 kilometrů silnic II. a III. třídy a zvítězili také v soutěži na údržbu 414 kilometrů silnic I. třídy. Jsem za to rád, protože se nám tento systém v minulosti osvědčil a zajišťuje nejvyšší možnou efektivitu a návaznost údržby. Nedávalo by smysl, aby naše sypače jezdily po silnicích I. třídy se zdviženými radlicemi,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák s tím, že o 7 kilometrů také letos klesla délka silnic, které SÚS JMK v zimě neudržuje.
Ke své práci využívají silničáři na jihu Moravy rozsáhlý vozový park. „K dispozici mají 68 sypačů, z nichž necelá polovina je nově vybavena teplotními čidly, která mohou pomoci s dávkováním posypu. Při sněžení mohou navíc využít traktory s radlicemi, kterých je smluvně zajištěno přibližně 250, dále nakladače a nákladní automobily s šípovými pluhy, kterých je k dispozici celkem 13. Pro odstraňování větších sněhových vrstev má SÚS JMK připraveno i 13 sněhových fréz a dva speciální ledořezy, které se poperou i s tvrdým, uježděným sněhem,“ popsal Hanák.
Plné jsou i sklady na posypový materiál. „Na zimu se silničáři předzásobili a mají teď ve skladech přibližně 18 tisíc tun posypové soli a 22 tisíc tun písku a drtě. Spotřeba soli se přitom pohybuje mezi 6,5 až 28 tisíci tun. V případě potřeby jsme připraveni zásoby navýšit,“ dodal Hanák.
Ročně vynaloží SÚS JMK na údržbu silnic II. a III. tříd přibližně 200 milionů korun. „Vzhledem k předpovědím letos neočekáváme vyšší náklady,“ míní Hanák.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva