Toto číslo a vybraná technologie v době klidu je obsluhována automatem se sdělením volajícímu, že neprobíhá žádný krizový stav ani mimořádná událost. V případě, že nastane krizový stav, rozhodne o aktivaci této linky hejtman na základě doporučení bezpečnostní rady nebo krizového štábu kraje. Tuto informaci pak obdrží všechny složky Integrovaného záchranného systému Jihomoravského kraje a veřejnost prostřednictvím médií. Informační krizová linka bude obsluhována vyškolenými operátory, které zajistí Krajský úřad Jihomoravského kraje a ti budou připraveni zodpovídat dotazy veřejnosti související s řešením nastalé situace.
Vážnost a rozsah krizové situace bude ovlivňovat rozhodnutí o zprovoznění Informační krizové linky, kde se následně volající dozví potřebné informace, popřípadě mu budou tyto informace zprostředkovány. Škála dotazů může být velmi různorodá, proto se budou operátorky a operátoři na tyto situace pravidelně připravovat a zdokonalovat v její obsluze.
autor: Tisková zpráva