Jižní Morava se na veletrhu Regiontour představuje z jiného úhlu

18.01.2019 11:19

Jiný úhel pohledu na turistickou nabídku jižní Moravy bude hlavním tématem nové turistické sezóny. Kraj chce letos lákat návštěvníky na méně známé nebo dosud neobjevené atraktivity, aktivity a akce regionu. Veletrh Regiontour se koná v areálu brněnského výstaviště ve dnech 17. – 20. ledna 2019.

Jižní Morava se na veletrhu Regiontour představuje z jiného úhlu
Foto: Jihomoravský kraj
Popisek: Jihomoravský kraj

Jihomoravský kraj se na veletrhu cestovního ruchu Regiontour letos poprvé představí ve společné expozici s městem Brnem. Spojujícím tématem je právě jiný úhel pohledu, který bude rezonovat také v navazujících marketingových kampaních.

„Našim cílem je ukázat návštěvníkům nová, dosud neobjevená nebo málo známá místa a aktivity jižní Moravy. Součástí „jiného pohledu“ je ale také poukázat na tradiční turistické cíle, které lze navštívit v jiné než hlavní sezóně nebo je poznat prostřednictvím méně známých aktivit,“ upřesňuje marketingový záměr Pavla Pelánová, ředitelka Centrály cestovního ruchu-Jižní Morava.

Pivo ve Znojmě nebo doly na Brněnsku

Na přípravě nabídky se podílí destinační managementy pěti jihomoravských turistických oblastí, které s Centrálou cestovního ruchu úzce spolupracují.

Tradičně vinařské Znojemsko se v letošním roce představí jako region piva. Kromě historické expozice pivovarnictví ve znojemské pobočce Národního zemědělského muzea bude prezentovat nabídku regionálních minipivovarů. Připravuje se také několik pivních akcí a slavností v průběhu roku.

Brněnsko pro své návštěvníky připravilo sérii jednodenních výletů na kole nebo vlakem, které cílí na zajímavá místa této oblasti. Zájemce přivedou například k někdejším černouhelným dolům v okolí Oslavan nebo romantickým údolím Svratky k hradu Pernštejn.

Tradiční folklor i netradiční sporty a adrenalin

Jednou z nejvýznamnějších kulturních akcí roku bude nejstarší národopisná slavnost u nás – Slovácký rok –, který se pořádá jednou za čtyři roky v Kyjově. I tento svátek milovníků lidové kultury nabídne několik novinek. Tradiční programovou skladbu doplní atraktivní doprovodný program a zážitkové zóny zaměřené na dětské návštěvníky, regionální gastronomii a víno.

Oblast Pálavy a Lednicko-valtického areálu se letos více zaměří na nabídku adrenalinových sportovních aktivit na vodě i ve vzduchu. Na netradiční sporty, jako jetsurf, kiteboarding, wakeborading apod., bude lákat milovníky aktivního odpočinku a dobrodružné zábavy.

V podobném duchu se návštěvníkům představuje Moravský kras, který chce upozornit na málo známou nabídku singletrailových stezek, určených pro adrenalinové cyklisty a také na nevšední prohlídky jeskynních systémů prostřednictvím projektu Speleoferata.

Podle údajů Českého statistického úřadu vzrostla návštěvnost regionu v prvních třech čtvrtletích roku 2018 o 7,4 %. Jižní Morava si již několik let v řadě drží pozici nejnavštěvovanějšího regionu po Praze. Čísla za celý rok 2018 ještě nejsou známa, ale lze předpokládat, že tyto trendy se v celoročním srovnání udrží.

Kampaně „z jiného úhlu“ budou cílit primárně na české a slovenské turisty, kteří tvoří majoritní část návštěvníků kraje.

„Naší snahou je motivovat turisty k opakované návštěvě, nabídnout jim něco nového a netradičního. Zároveň se snažíme rozptýlit koncentraci návštěvníků jak v čase, tak v místech, která jsou přesycena. Ukazujeme místa dosud nepoznaná, klidnější a autentická. Autenticita je jednou z hlavních předností našeho regionu,“ uzavírá Pelánová.

Centrála cestovního ruchu-Jižní Morava, z.s.p.o., (CCRJM) byla zřízena v roce 2005 jako zájmové sdružení právnických osob, které má za úkol koordinaci rozvoje cestovního ruchu na jižní Moravě se zaměřením na maximální využití turistického potenciálu území v souladu s principy udržitelného rozvoje. Členy sdružení jsou: Jihomoravský kraj, Statutární město Brno a Svaz obchodu a cestovního ruchu České republiky. Úkolem centrály je propojování a koordinace aktivit osob zainteresovaných na rozvoji cestovního ruchu s cílem poskytnout návštěvníkům regionu komplexní služby, zabezpečit prosperitu podniků a tím i konkurenceschopnost jižní Moravy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

10:04 DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje na…