„Chci dohlížet na zásadní projekty našeho kraje, a toto je jednoznačně jeden z nich, protože celková cena dosahuje 100 milionů korun. V průběhu stavby se vyskytly problémy související s předimenzováním logistického terminálu a dalších navazujících staveb ve vztahu ke krajským komunikacím. Děláme vše proto, abychom je obnovili, což dokazuje řada úspěšných staveb v okolí České Třebové,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Drancování bohužel pokračuje, a proto je nutné se zabývat tím, jak je dodržováno stavební povolení, protože zátěž nákladní dopravou je tak enormní, že z mého pohledu takto nebyla vůbec projektována. Navíc se objevují další snahy o rozšíření logistického terminálu, a proto mě zajímá, jaký to bude mít dopad na dopravu, a to nejen silnice II. a III. třídy, které jsou v majetku kraje, ale také na silnici I/14, která na tak enormní dopravu také nebyla připravována,“ sdělil Netolický. „Jsem přesvědčený, že lidé žijící v okolí překladiště rozumí tomu, že nelze terminál dále rozšiřovat, pokud se nevyřeší jeho napojení na silniční síť a její úpravu tak, aby nedocházelo k dalšímu ničení infrastruktury v okolí,“ řekl hejtman k plánům na další rozšiřování logistického centra, což by sebou kromě jiného neslo další nárůst kamionové dopravy, ale také zhoršení životního prostředí. „Naše kroky nejsou namířené proti investorům, kteří mají zájem podnikat v našem regionu, ale chceme hájit zájmy obyvatel, kteří v této oblasti žijí, protože zvýšenou kamionovou dopravou trpí nejen silniční síť, ale především životní prostředí a kvalita života lidí,“ doplnil hejtman Netolický.
Náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš také připomněl, že situaci by vyřešilo dokončení stavby D35 včetně přivaděče směrem na Opatov. „Krajský rozpočet není bezedný. Je nutná dohoda na spolufinancování na opravu zničené objízdné komunikace. Cena rekonstrukce objízdné trasy je předpokládána na 60 milionů korun s tím, že v rozpočtu máme prozatím 12 milionů korun a dalších přibližně 29 předpokládáme ze státního rozpočtu. O zbylých financích chceme debatovat právě s městem a investorem,“ řekl náměstek Kortyš. „Pokud vše půjde podle našich představ, tak rekonstrukce bude bezprostředně navazovat na dokončení stavby pod mosty tak, abychom vše zrealizovali ještě v letošním kalendářním roce,“ doplnil hejtman Netolický.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva
Migrace
Kritizujete Rakušana za jeho migrační pakt. Na druhou stranu, jak jste si s migrací poradili vy? Co jste udělali proto, abyste zabránili nelegální migraci? Vy jste byla ministryní před Rakušanem a podle mě jste si vedla stejně špatně
Další články z rubriky

10:17 České dráhy: Vlakem do Německa na jaře a v létě - sezónní pár vlaků EC z Prahy do Berlína a cestování jen s rezervacemi
Cestující na dálkové lince spojující Prahu s Berlínem a dalšími městy v severním Německu čeká v letn…
- 8:54 Skupina ČEZ vydala Zprávu o udržitelnosti, poprvé podle evropských směrnic
- 7:23 Královéhradecký kraj: Zábavným dnem na Stezce korunami stromů v Janských Lázních poděkujeme pěstounům
- 22:08 Kancelář prezidenta republiky: Pražský hrad připomíná 80. výročí konce války výstavou válečných plakátů
- 19:05 ČEZ: Energie z jádra se v zásuvkách českých domácností objevila poprvé před 40 lety
- 16:13 Český červený kříž oslavil Světový den v Senátu a připomněl moc každého jednotlivce