„Chci dohlížet na zásadní projekty našeho kraje, a toto je jednoznačně jeden z nich, protože celková cena dosahuje 100 milionů korun. V průběhu stavby se vyskytly problémy související s předimenzováním logistického terminálu a dalších navazujících staveb ve vztahu ke krajským komunikacím. Děláme vše proto, abychom je obnovili, což dokazuje řada úspěšných staveb v okolí České Třebové,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Drancování bohužel pokračuje, a proto je nutné se zabývat tím, jak je dodržováno stavební povolení, protože zátěž nákladní dopravou je tak enormní, že z mého pohledu takto nebyla vůbec projektována. Navíc se objevují další snahy o rozšíření logistického terminálu, a proto mě zajímá, jaký to bude mít dopad na dopravu, a to nejen silnice II. a III. třídy, které jsou v majetku kraje, ale také na silnici I/14, která na tak enormní dopravu také nebyla připravována,“ sdělil Netolický. „Jsem přesvědčený, že lidé žijící v okolí překladiště rozumí tomu, že nelze terminál dále rozšiřovat, pokud se nevyřeší jeho napojení na silniční síť a její úpravu tak, aby nedocházelo k dalšímu ničení infrastruktury v okolí,“ řekl hejtman k plánům na další rozšiřování logistického centra, což by sebou kromě jiného neslo další nárůst kamionové dopravy, ale také zhoršení životního prostředí. „Naše kroky nejsou namířené proti investorům, kteří mají zájem podnikat v našem regionu, ale chceme hájit zájmy obyvatel, kteří v této oblasti žijí, protože zvýšenou kamionovou dopravou trpí nejen silniční síť, ale především životní prostředí a kvalita života lidí,“ doplnil hejtman Netolický.
Náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš také připomněl, že situaci by vyřešilo dokončení stavby D35 včetně přivaděče směrem na Opatov. „Krajský rozpočet není bezedný. Je nutná dohoda na spolufinancování na opravu zničené objízdné komunikace. Cena rekonstrukce objízdné trasy je předpokládána na 60 milionů korun s tím, že v rozpočtu máme prozatím 12 milionů korun a dalších přibližně 29 předpokládáme ze státního rozpočtu. O zbylých financích chceme debatovat právě s městem a investorem,“ řekl náměstek Kortyš. „Pokud vše půjde podle našich představ, tak rekonstrukce bude bezprostředně navazovat na dokončení stavby pod mosty tak, abychom vše zrealizovali ještě v letošním kalendářním roce,“ doplnil hejtman Netolický.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva
Jaké budou další kroky ANO?
Vládu se vám odvolat nepodařilo, ale dost pravděpodobně budete v příští vládě, jak se pak k celé kauze postavíte? Budete ji prošetřovat? Protože ani já pod hlavičkou ODS nevěřím nezávislému prošetření.
Další články z rubriky

7:16 Ústecký kraj: Symbol návratu ke kořenům
Ústecký kraj společně s Klubem českých turistů – oblast Ústecký kraj – dokončil přeznačení jedinečné…
- 22:31 Zoo Ostrava: Ráj lemurů
- 19:28 ČSÚ: Jak Kodex evropské statistiky zaručuje důvěryhodnost a kvalitu dat
- 16:26 Nadace ČEZ: V metropoli Ústeckého kraje nezapomínají na bezpečnost chodců
- 13:34 VZP: Léčba závislosti na alkoholu stojí VZP už miliardu ročně
- 11:20 CSG Nadační fond rozšiřuje své aktivity, letos rozdělí 50 milionů Kč