Kampaň agentury CzechTourism přispěla k nárůstu trávení volného času v tuzemsku

20.02.2016 11:15

Stěžejní aktivitou projektu Česko – naše destinace, jehož cílem bylo zvýšení podílu trávení volného času v tuzemsku a vyzvednutí rostoucí kvality nabídky služeb, byla rozsáhlá komunikační kampaň realizovaná v poslední třetině roku 2015. Zasáhla prakticky celou populaci a pozitivně ovlivnila vnímání České republiky jako zajímavé turistické destinace.

Kampaň agentury CzechTourism přispěla k nárůstu trávení volného času v tuzemsku
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

„Je důležité, aby i naši lidé, čeští občané, vnímali svou zemi jako zajímavou z hlediska turismu. V této konkrétní kampani jsme se zaměřili na prezentaci hor a podhorských oblastí, nicméně i ostatní regionální destinace mají rozhodně co nabídnout,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Kampaň realizovaná v rámci projektu Česko – naše destinace probíhala od září do prosince 2015 ve dvou fázích. V té první představila možnosti trávení volného času v tuzemsku v létě, druhá fáze byla zaměřena na zimní období.

Komunikace probíhala v televizi, tisku, prostřednictvím venkovní reklamy a na internetu. Součástí kampaně byla i realizace fotografické soutěže Miluju české hory.

Z monitoringu efektivity kampaně, který provedla společnost Median, vyplývá, že díky masivnímu nasazení a kombinaci media typů kampaň zasáhla prakticky celou populaci České republiky. Působila dobře na vnímání České republiky jako destinace, která nabízí zajímavé přírodní lokality a dosud neobjevená, unikátní místa, což bylo jedním z hlavních komunikačních témat. Současně pozitivně ovlivnila jak uplynulou, tak plánovanou návštěvnost vybraných horských a podhorských lokalit. 

Díky kampani si Česko polepšilo i v hodnocení turistických destinací  - v mezinárodní komparaci se dostalo na srovnatelnou úroveň se stabilně vedoucím Rakouskem.

Jak u obecné populace, tak u cílové skupiny aktivních turistů (věk 25-54) měl vyšší zásah kampaní pozitivní vliv – lidé vycestovali na více dovolených/výletů a na delší dobu. U cílové skupiny byla vlivem kampaně vyšší i celková útrata a jedinci, kteří byli středně a více zasažení kampaní (nad 20 zásahů) vyjeli oproti lidem méně zasaženým kampaní vícekrát (průměrně o více než 1 výjezd více) a současně i na více dní (v průměru o více než 2 dny).

Kampaň měla pozitivní vliv zejména na délku a intenzitu uskutečněných výjezdů. Odhaduje se, že díky kampani se v projekci na populaci ČR celkově zvýší i útrata cílové skupiny v rámci cestování po Česku, a to o 1,3 mld. Kč (zejména v případě kratších pobytů a prodloužených víkendů).

Chování cílové skupiny i obecné populace ČR bylo sledováno po celou dobu realizace kampaně, tedy v období od 23. 9. do 15. 12. 2015. Lze předpokládat, že vliv kampaně se pozitivně projeví i v zimních měsících roku 2016.

Na kampani spolupracovala agentura CzechTourism se zástupci Asociace horských středisek ČR, kteří pomáhali se získáváním relevantních podkladů o horských oblastech, s tipy na unikátní místa a na střediska s nejvíce rostoucí nabídkou kvality služeb na českých horách. Spolupráci, kterou agentura CzechTourism realizovala v této podobě a takovém rozsahu poprvé, hodnotí obě strany velmi pozitivně. Partnerství v rámci projektu zcela splnilo svůj účel.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

7:02 CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům…