Karta, která zjednoduší život zaměstnavatelům i provozovatelům restaurací

28.03.2017 10:42

Proč v době, kde jsou elektronické platby i nákupy online každodenní realitou stále používáme papírové stravenky? Je možné snížit administrativu u zaměstnavatele i provozovatelů restaurací a přitom zachovat daňové zvýhodnění výdajů na stravování zaměstnanců? Nejen na to jsme se zeptali Petra Skoče, obchodního ředitele společnosti SatisPoll, která vyvinula moderní řešení financování zaměstnaneckých benefitů.

Karta, která zjednoduší život zaměstnavatelům i provozovatelům restaurací
Foto: SatisPoll
Popisek: Petr Skoč, obchodní ředitel společnosti SatisPoll

Příspěvek na stravování patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější zaměstnanecké benefity. Proč tomu tak podle Vás je?
 
Je to jednoduché. Příspěvek na stravování spadá do daňově výhodnějšího režimu a až z 55 % jej hradí zaměstnavatel. Zaměstnanec tedy např. za 100 Kč stravenku zaplatí pouze 45 Kč, a to už je pro zaměstnance zajímavé.
 
Stále častěji se objevuje kritika papírových stravenek, provozovatelé restaurací a hotelů si stěžují na vysoké poplatky, údajně až deset procent hodnoty stravenky jde na provize, manipulační a další poplatky. Jaké jsou další nevýhody klasických stravenek? Co vás motivovalo k vytvoření účelové platební karty Benefitky, která by stravenky nahradila?
 
Nevýhodu jednoznačně vidím v administrativní zátěži jak zaměstnavatelů, tak provozovatelů restaurací. Zůstaňme ale u těch, které papírové stravenky pálí nejvíce, tedy provozovatelů restaurací. Pokud provozovatel restaurace přijímá papírové stravenky, tak za ně, logicky, chce získat peníze zpět. To však není tak jednoduché, protože své peníze získá v případě, že stravenky vrátí na jedné z poboček vydavatelů. Takže je potřeba navštívit pobočky všech tří vydavatelů. Kromě času stráveného na pobočce bude ještě ochuzen až o 10 % na provizi. Nehledě na to, že pokud si nechá peníze zaslat na bankovní účet, bude ještě na ně několik dní čekat.
Tím se dostávám k vaší druhé otázce. Hnacím motorem k vytvoření účelové platební karty, byla vize vytvořit revoluční řešení, které v sobě skloubí moderní pojetí zaměstnaneckých benefitů, bude odpovídat požadavkům provozovatelů restaurací, tedy neplatit provize, bude administrativně nenáročné a zároveň poskytne zaměstnancům volnost v čerpání prostředků. To vše se nám povedlo.
 
Jakou provizi tedy restauracím účtujete?
Možná tomu nebudete věřit, vzhledem k tomu, že stravenkové společnosti si z restaurací udělaly "zlatý důl", ale naše provize je 0%. Restaurace hradí pouze běžné poplatky spojené s provozem platebního terminálu.
 
Jaké jsou hlavní rozdíly mezi papírovou stravenkou a Benefitkou?
 
Rozdílů je hned několik. S kartou můžete platit na korunu přesně, u stravenek však nikoli, protože zde se řídíte fixní nominální hodnotou. Stojí-li oběd méně, než je nominální hodnota stravenky, rozdílnou částku vám nikdo nevrátí. V případě, že ztratíte kartu, jednoduše vám vystavíme novou včetně prostředků, o které nepřicházíte. Pokud ztratíte papírové stravenky, máte jednoduše smůlu, navíc plná peněženka stravenek také není moc komfortní. Karta je také bezkontaktní, takže u částek do 500 Kč ji stačí přiložit k terminálu bez nutností zadávat PIN. S kartou je tedy vše jednodušší.
 
V kolika restauračních zařízeních může zaměstnanec Benefitku uplatnit? Stravenkové firmy u nás léta budují síť partnerů, vy jste na trhu noví, nebude mít zaměstnanec problém najít restauraci, kde by se mohl najíst?
 
To je na celém našem řešení to nejkrásnější, protože zaměstnanec může kartu uplatnit v každé restauraci, která disponuje platebním terminálem. To představuje obrovskou výhodu jak pro zaměstnance, tak pro provozovatele restaurací. Celý systém se tím velice zjednodušuje. Při vývoji jsme se zamysleli nad otázkou: „Potřebují provozovatelé restaurací vědět, že host platí elektronickou stravenkou?“ A odpověď byla jasná: „Nepotřebují“. Je to stejné, jako když platíte klasickou kartou. Provozovateli stačí sdělit, že platíte kartou, nepotřebuje vědět které banky.
 
S nalezením restaurace opravdu problém nebude, protože ten nevzniká u našeho řešení, ale právě u konkurenčních stravenkových společností, které mají svůj business model postavený hlavně na provizích z partnerské sítě. To u nás neplatí a zaměstnanci tak nemusí složitě hledat, kde mohou s Benefitkou zaplatit. Stačí, aby si zapamatovali jednoduché pravidlo „platební terminál = akceptační místo“. Benefitku lze také použít pro on-line platby, takže si můžete objednat jídlo přes internet např. z pohodlí kanceláře.
 
Takže Benefitka je výhodnější pro zaměstnance i pro provozovatele restaurací. Proč by ale měl od stravenek k elektronickému systému přejít zaměstnavatel?
 
Pro zaměstnavatele je přechod na elektronický systém výhodnější hlavně díky úspoře času. Nemusí tak každý měsíc řešit složité objednávání a následnou distribuci. S přechodem na Benefitku získá zaměstnavatel přístup do portálu, kde může všechny karty zaměstnanců spravovat, provádět úkony, které se správou elektronických stravenek souvisí a vše zabere jen pár minut. Jednoduše má vše automatizované a na jednom místě. Žijeme v moderní a dynamické době, takže proč vymýšlet něco složitého.
 
Má i s Benefitkou možnost využít daňové podpory?
 
Bezpochyby, i když se jedná o platební kartu, tak splňuje veškerá zákonná kritéria.
 
 
Bude mít zaměstnavatel zaručenou účelovost? Nemůže se stát, že peníze na stravování utratí zaměstnanec jinde? U papírových stravenek se tento problém často řešil…
 
Ano, účelovost zde zajišťuje technické nastavení celého řešení. Uvedu příklad. Pokud budete chtít s Benefitkou zaplatit např. v obchodě s elektrem, nebo oděvy, terminál platbu zamítne. Papírové stravenky tento komfort nenabízí, takže se s nimi dá např. jednoduše obchodovat. Zajistit tak jejich účelovost je složitější než u elektronických systémů.
 
Proč jste svůj produkt nazvali Benefitka? 
 
Chtěli jsme vytvořit název, který bude „chytlavý“, jednoduše zapamatovatelný a bude vystihovat oblast pro kterou je určen. Zároveň jsme museli mít na paměti, že kromě stravenek lze kartu využít také pro volnočasové benefity, které jsou u zaměstnanců stále více oblíbené a zaměstnavatelé je stále s větší oblibou poskytují.
 
A v tomto případě jde také Benefitku uplatnit v různých sportovních nebo wellness zařízeních, nebo jsou zde nějaká omezení? Co třeba zaměstnanci z menších měst?
 
Ano, přesně tak. Chtěli jsme, aby Benefitka nebyla jen „stravenkovou kartou“, ale nabídla mnohem více. Proto jsme již od začátku vývoje pracovali na kartě, která bude kombinovat elektronické stravenky a volnočasové benefity. Mezi volnočasové benefity patří právě sportovní, nebo wellness zařízení, ale také mnohé jiné jako např. divadla, kina, masáže, lékárny, zdravotní péče, cestování. Nastavení Benefitky je tedy zcela na zaměstnavateli. Ten může využít kombinace obou služeb najednou (tedy stravenek a volnočasových benefitů), nebo „zapnout“ jen jednu z nich.
Zaměstnanci, kteří pocházejí z menších měst, mohou Benefitku využívat mnohem pohodlněji než konkurenční řešení, protože jak u stravenek, tak u volnočasových benefitů platí stejné akceptační pravidlo. (Benefitka je prostě všude)
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

13:04 ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

Už jen necelý měsíc mohou žáci základních a středních škol posílat videa do soutěže „Vím proč“ o nej…