Situace, kdy firma zve spotřebitele na zájezdy a podobné akce, během nichž jim nabízí, zpravidla pod nátlakem nebo za použití klamavých obchodních triků zboží, které je proti srovnatelným výrobkům v kamenných obchodech několikanásobně předražené. Podobný leták lákající na výlet třeba na Orlík našel ve schránce asi každý. Tomu je ale nyní konec.
Sněmovna ve zrychleném režimu schválila vládní novelu, která posílila pravomoci České obchodní inspekce nad předváděcími prodejními akcemi. Prodejci nebo pořadatelé budou muset inspekci zasílat dopředu informaci o místu a datu konání akcí i o tom, jaké zboží na nich budou nabízet. Za porušení nových povinností bude prodávajícímu hrozit pokuta až pět milionů korun. Vláda chce touto novelou zabránit zneužívání důvěry a zranitelnosti spotřebitelů ze strany neseriózních podnikatelů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva