Kontrola NKÚ neshledala u SŽDC porušení zákonů při přípravě a realizaci projektů GSM-R a ETCS

27.02.2017 17:43 | Zprávy

Činnost Správy železniční dopravní cesty při přípravě a stavební realizaci projektů týkajících se zajištění interoperability na stávajících železničních tratích se zaměřením na postup při zadávání veřejných zakázek byla v souladu se zákonem a bez systémových nedostatků. K tomuto závěru dospěl po více jak půlroční kontrole Nejvyšší kontrolní úřad.

Kontrola NKÚ neshledala u SŽDC porušení zákonů při přípravě a realizaci projektů GSM-R a ETCS
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Kontrolováno bylo období od roku 2009 do doby ukončení kontroly, tedy do 30. listopadu 2016. V uvedeném období prověřovali kontroloři NKÚ Generální ředitelství SŽDC, Stavební správu západ, Ministerstvo dopravy ČR a Státní fond dopravní infrastruktury.

Česká republika buduje systémy GSM-R a ETCS na základě příslušných směrnic Evropského parlamentu o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii a v souladu s platným implementačním plánem, který je nastaven tak, aby bylo dosaženo plánovaných cílů v roce 2030. Budování systému GSM-R, který je komunikační platformou pro systém ETCS, probíhá ve srovnání se systémem ETCS výrazně rychleji. GSM-R je autonomním systémem, který je nezávislý na okolních systémech provozovaných na železniční dopravní cestě. Technologií GSM-R je možné vybavit všechny železniční tratě bez ohledu na stáří a technickou úroveň okolního zabezpečovacího zařízení, které je na těchto tratích provozováno. Systém ETCS, na rozdíl od technologie GSM-R, je třeba přímo navázat na provozovaná zabezpečovací zařízení. Aby bylo možné tuto vazbu realizovat, je třeba dotčená zabezpečovací zařízení vybavit potřebnými technickými a komunikačními prostředky. Tento proces je sám o sobě technicky, provozně a ekonomicky náročný. V mnoha případech je nutné přistoupit ke komplexní rekonstrukci těchto systémů a vybudovat potřebnou infrastrukturu a technologie v rámci předchozích staveb, protože vazba systému ETCS na starší technologie zabezpečovacích zařízení není možná. Korekce předpokládaného rozšíření ETCS, provedená v roce 2015, vycházela ze zkušeností získaných s výstavbou v uplynulém období. V současné době je v realizaci výstavba ETCS v úseku Petrovice u Karviné – Přerov – Břeclav, správce železnice předpokládá vypsání tendru na realizaci úseků Kralupy nad Vltavou – Praha – Kolín a Přerov – Česká Třebová v březnu a dubnu letošního roku.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Vít Rakušan byl položen dotaz

Lídr opozice

To by chtěl být každý. Piráti o sobě dokonce tvrdí, že jsou tou jedinou opozicí. Co ale vlastně znamená, že byste tím lídrem opozice byl? A myslíte, že tomu odpovídá volební výsledek hnutí? Ještě by mě zajímalo, když si tak v opozici přehazujete ty ,,posty“ v čem se třeba STAN hodlá lišit od ostatní...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Alej na severním Plzeňsku doplnilo 37 vysázených slivoní

11:14 Nadace ČEZ: Alej na severním Plzeňsku doplnilo 37 vysázených slivoní

Necelých 1,5 km dlouhá cesta v katastru obce Dražeň na severním Plzeňsku, která vede do sousední ves…