„Pokud bychom měli dostatečný podíl z rozpočtového určení daní, neocitali bychom se každoročně v roli „žebravých mnichů“ klepajících na dveře ministerstva dopravy očekávajíc, jestli dostaneme nějakou korunu na opravy krajských komunikací,“ říká předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek a dodává: „Chceme, aby podíl ze spotřebních daní u pohonných hmot, eventuálně u daně silniční, byl ukotven v zákoně a týkal se tak do budoucna jakýchkoliv hejtmanů. Bez ohledu na to, jak dopadnou volby.“
V kontextu s RUD kraje podporují úsilí měst a obcí v navrácení podílu z DPH na úroveň před důchodovou reformou bez rušení motivačních prvků. Podobně města a obce nedávno podporovaly zvýšení podílu krajů z RUD. To nakonec vláda schválila v podobě, kterou kraje požadovaly.
„Vítám, že jsme v otázce RUD našli shodu s Asociací krajů a těší mě, že se my, územní samosprávy, vždy domluvíme a naše spolupráce je jednoduše skvělá,“ říká předseda Svazu měst a obcí ČR a starosta Kyjova František Lukl a dodává: „Bohužel stát v oblasti financování samospráv dosud přijímal spíše izolovaná řešení, která reagovala na aktuální problémy. My, nezávisle na tom, zda se jedná o kraje či města a obce, však potřebujeme mít možnost dlouhodobě plánovat investice, a tedy rozumný rozpočtový systém s adekvátním a zákonem stanoveným daňovým podílem.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV