„My silniční dopravu považujeme dokonce za našeho hlavního konkurenta. Železniční doprava je jak známo bezpečnější, ekologičtější, pohodlnější, úspornější a mnohdy i levnější a rychlejší než přeprava po silnici. Přestože máme zafixováno, že u nás máme jednu z nejhustších železničních sítí na světě, cestuje v Česku vlaky výrazně méně lidí než např. v Rakousku nebo Německu. LEO Express se svými kvalitními službami a moderními vlaky jistě přispěje k tomu, aby se to změnilo a více lidí u nás využívalo služeb železnice. Češi nejsou jiní než např. Švýcaři nebo Rakušané, také chtějí pohodlí, rychlost a spolehlivost s minimem starostí. I u nás by mělo být normální, že manažer jede na služební cestu vlakem, nebo že se rodina vydá na výlet železnicí,“ zdůrazňuje Leoš Novotný, majitel nového železničního dopravce LEO Express. Ten již v letošním roce začne přepravovat cestující na trase mezi Prahou a Ostravou.
Jedna cesta osobním automobilem z Prahy do Ostravy a zpět vás přijde na více než 2 200 Kč. (průměrná spotřeba 8 l na 100 km; čili při vzdálenosti 742 km to je při ceně cca 38 Kč za l NATURAL 95 celkem 2 255 Kč). I při jízdě ve dvou to je stále několikanásobek toho, než když se na stejnou trasu vydáte vlakem. A ceny benzínu stále stoupají k novým rekordům.
A rychlost? Podle Googlu by cesta autem měla trvat 3 h a 25 min, kdežto vlakem se lze z Prahy do Ostravy nebo obráceně dopravit již za zhruba 3 hodiny. Ovšem přitom daleko klidněji a komfortněji.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LEO Express