Liberecký kraj: Tanvaldsko s Frýdlantskem propojí elektrobus. Pojede kolem Souše

02.08.2019 13:33

K dopravnímu propojení dvou oddělených oblastí Jizerských hor dojde poprvé v sobotu 3. srpna. Provoz totiž zahájí nová turistická linka 790 z Tanvaldu na Smědavu, jejíž trasa povede kolem vodní nádrže Souš. Jde o unikátní počin, neboť jde o první jízdu elektrobusu v Libereckém kraji na příměstské autobusové lince, krajem objednávané.

Liberecký kraj: Tanvaldsko s Frýdlantskem propojí elektrobus. Pojede kolem Souše
Foto: liberec.cz
Popisek: Detail liberecké radnice při západu slunce

„Hřeben Jizerských hor je z dopravního hlediska rozdělen na dvě veřejnou dopravou dosud nespojené části, protože silnice vede v prvním ochranném pásmu vodního zdroje,“ objasnil Jan Sviták, náměstek hejtmana pověřený řízením rezortu dopravy, investic a veřejných zakázek.

Do nynějška museli případní cestující absolvovat desítky kilometrů dlouhou zajížďku přes Jablonec nad Nisou a Liberec. „Dopravci ČSAD Liberec se podařilo vyjednat povolení provozu sezónní autobusové linky s důrazem na minimalizaci vlivu ovlivňujícího, byť jen teoreticky, životní prostředí, a proto bude obsluha linky zajišťována elektrobusem, který je v místě provozu bezemisní, a jeho konstrukce je z hlediska potřeby provozních kapalin výrazně nižší než u klasických autobusů na naftu nebo CNG,“ doplnil Sviták. „Právě podmínka nasazení elektrobusu umožnila získat výjimku na zavedení turistického spojení mezi Souší a Smědavou, kde je jinak provoz všech vozidel nad 3,5 tuny zakázán.“

Linka 790 bude jezdit během srpna vždy o sobotách a nedělích; naposledy se na cestu vydá 1. září. Spoje budou navazovat na vlaky v Tanvaldu a na Smědavě na linku 650 do Frýdlantu. Z terminálu u nádraží v Tanvaldu vyjede elektro bus v 9.15, 10.30, 13.30 a 16.30 a na Smědavu dorazí v 9.43, 10.58, 13.58 a 16.58. Zpět vyrazí ze Smědavy v 9.55, 11.00, 14.00 a 17.00, přičemž v Tanvaldu bude v 10.20, 11.25, 14.25 a 17.25. „Do budoucna má kraj záměr linku vést z Frýdlantu až do Harrachova, je ale potřeba najít vhodná stanoviště pro dobíjení vozidla,“ zmínil Sviták.

Provoz na trase zajišťuje malokapacitní bezbariérový elektrobus, jenž pojme až 29 cestujících. Zároveň se jedná o zkušební provoz, jehož hlavním cílem je otestování vlastností vozidla na elektrický pohon na trase s náročným výškovým profilem.

„I přes to, že již byla provedena na nové lince 790 zkušební jízda se zátěží, teprve pravidelný provoz ukáže možnosti elektrobusu a s nimi související další plánování rozsahu nabídky, případně změny trasy,“ zkonstatoval Sviták. S ohledem na zkušební provoz je cestujícím doporučeno nejprve ověřit, zda spoj jede. Rezervace ani nahlášení skupin s ohledem na omezenou kapacitu elektrobusu nejsou možné.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

13:21 Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla…