„Hřeben Jizerských hor je z dopravního hlediska rozdělen na dvě veřejnou dopravou dosud nespojené části, protože silnice vede v prvním ochranném pásmu vodního zdroje,“ objasnil Jan Sviták, náměstek hejtmana pověřený řízením rezortu dopravy, investic a veřejných zakázek.
Do nynějška museli případní cestující absolvovat desítky kilometrů dlouhou zajížďku přes Jablonec nad Nisou a Liberec. „Dopravci ČSAD Liberec se podařilo vyjednat povolení provozu sezónní autobusové linky s důrazem na minimalizaci vlivu ovlivňujícího, byť jen teoreticky, životní prostředí, a proto bude obsluha linky zajišťována elektrobusem, který je v místě provozu bezemisní, a jeho konstrukce je z hlediska potřeby provozních kapalin výrazně nižší než u klasických autobusů na naftu nebo CNG,“ doplnil Sviták. „Právě podmínka nasazení elektrobusu umožnila získat výjimku na zavedení turistického spojení mezi Souší a Smědavou, kde je jinak provoz všech vozidel nad 3,5 tuny zakázán.“
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva




