MD: Německé dráhy povedou projekt krušnohorského tunelu budoucí vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan

17.05.2018 11:39 | Zprávy

Budoucí železniční tunel pro vysokorychlostní trať skrze Krušné hory bude projektovat Deutsche Bahn, provozován bude podle německých předpisů. Dohodli se na tom v Praze český ministr dopravy Dan Ťok se svým saským protějškem Martinem Duligem.

MD: Německé dráhy povedou projekt krušnohorského tunelu budoucí vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Dostáváme se už od politických deklarací k technickým otázkám a projektování. Dohodli jsme se, že 26 kilometrů dlouhý přeshraniční tunel bude projektován a provozován podle německých předpisů, což bude upraveno v mezistátní smlouvě. Za tímto účelem vznikne společný projektový týmu na úrovni Deutshce Bahn Netz a Správy železniční dopravní cesty,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Mezi Českou republikou a Německem narůstá nákladní doprava po železnici i na dálnici, proto je vysokorychlostní trať velkou prioritou pro saského ministra dopravy Martina Duliga. Ten se chtěl při společném jednání zároveň ujistit, že stejně jako na německé straně v Česku probíhá intenzivní příprava a je zajištěno financování přeshraničního železničního spojení.

V současnosti vzniká studie proveditelnosti, která do druhé poloviny roku 2019 vyhodnotí ekonomickou efektivitu celého projektu a vybere výslednou variantu technického řešení pro další projektovou přípravu. „Do konce roku 2018 připraví správci železnice společnou smlouvu upravující další postup přípravy přeshraničního úseku a také vyčíslí prostředky potřebné na přípravu v letech 2019 a 2020,“ dodává ministr Ťok.

Český správce železniční infrastruktury společně se saským Ministerstvem hospodářství, práce a dopravy spolupracují na nové studii spolufinancované z Programu spolupráce Česká republika – Svobodný stát Sasko 2014 – 2020, který se zabývá specifickými geologickými otázkami v oblasti budoucího tunelu a přepravními vazbami.

Nová vysokorychlostní trať do Drážďan patřící mezi prioritní spojení zkrátí jízdní dobu Praha – Drážďany na jednu hodinu a současně odvede část dopravy z dlouhodobě přetížené konvenční trati v údolí Labe. Výstavba nové trati z Prahy do Drážďan by mohla začít kolem roku 2030. Odhady nákladů na celou trasu jsou kolem pět miliard eur.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

doc. Břetislav Rychlík byl položen dotaz

Co si myslíte o nálepkování?

Ptám se vás, protože vy jste mnohými také nálepkován. Myslíte, že to věčné nálepkování i ze strany vlády, za kterou jste kandidoval je správné a k něčemu dobré?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NP Šumava: Lesy se bez lidské péče obejdou, potvrzuje to dlouhodobý monitoring bezzásahových území

22:03 NP Šumava: Lesy se bez lidské péče obejdou, potvrzuje to dlouhodobý monitoring bezzásahových území

Už šestnáctým rokem přináší evropsky unikátní monitoring bezzásahových území na Šumavě jedinečné inf…