„Jsem moc rád, že se podařilo dojednat klíčovou dohodu s vlastníky pozemků v okolí Nemocnice Krč. Vnímám to jako velký úspěch, který je zásadní pro pokračování výstavby metra D,“ řekl Zdeněk Hřib, primátor hl. m. Prahy.
„Dosavadní patová situace neumožňovala ani jedné ze stran pokračovat v plánovaných projektech v oblasti Krče – dopravnímu podniku ve výstavbě metra D a stanice Nemocnice Krč, vlastníkům pozemků zase v realizaci jejich projektu nad stanicí metra a v jejím okolí. Jsem nesmírně rád, že se nám v uplynulých měsících povedlo dojednat tuto klíčovou dohodu, která jasně stanovuje další postup a pro všechny zúčastněné strany je, troufám si říci, win-win modelem, protože přináší řešení tři v jednom: zpětvzetí poslední žaloby na územní rozhodnutí, umožnění výstavby metra D v rozsahu až pěti stanic, a umožnění urbanistického rozvoje okolí stanice metra Nemocnice Krč prostřednictvím realizace projektu vlastníků pod názvem Nová Krč. Tímto bych chtěl poděkovat vedení Magistrátu hl. m. Prahy, bez jejíchž podpory by se nová dohoda rodila velmi těžko,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Součástí nové dohody mezi vlastníky pozemků v oblasti Nemocnice Krč, hlavním městem Prahou a DPP je stažení žaloby vlastníků na zrušení územního rozhodnutí na výstavbu metra I.D v návaznosti na podpis dohody. DPP se současně v dohodě zavázal upravit současný projekt stanice Nemocnice Krč, a tím umožnit navázat připravovaným projektem vlastníků, odsouhlaseným Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy, a rozvojem lokality Krč tak, aby se zprovozněním metra D byly současně otevřeny také objekty nad ním. Znamená to odstranění plánovaného volného prostoru na pozemcích vlastníků u stanice Nemocnice Krč, které je v původním projektu metra D navrženo a DPP jej pro provoz metra D ani samotné stanice nepotřebuje. Kombinací obou projektů nad stanicí Nemocnice Krč naopak vznikne dopravní přestupní uzel umožňující bezpečné a komfortní propojení území. Dále mj. otevřený parter s nabídkou obchodů a služeb, dvě velkoryse řešená náměstí a navazující výstavba bytů
a budov pro obchodní a administrativní příležitosti a nově i Polikliniky Thomayerovy nemocnice s veřejným prostorem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
Záněty dásní se vyskytují často a většinou probíhají bezproblémově. Jakmile ovšem zánět přejde na ji…