MHMP: Štvanická lávka se uchází o titul Stavba roku 2023

16.09.2023 22:08 | Tisková zpráva

Praha letos v červenci slavnostně otevřela Štvanickou lávku spojující holešovický a karlínský břeh s ostrovem Štvanice. Nyní byla tato stavba, která se pyšní řadou architektonických i technologických unikátů, vybrána odborníky mezi 38 nominovaných na prestižní tituly Stavba roku 2023. Lávka navíc usiluje také o vítězství v kategorii hlasování veřejnosti, do které se může až do 23. listopadu 2023 zapojit kdokoliv.

MHMP: Štvanická lávka se uchází o titul Stavba roku 2023
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova Nové radnice, sídla pražského magistrátu

Na slavnostním nominačním večeru v Dopravní hale Národního technického muzea v Praze bylo představeno celkem 38 nominací na tituly Stavba roku 2023 a také dvě nominace na titul Zahraniční stavba roku 2023. Z nejlepších novostaveb, které vybírá odborná porota mezi všemi přihlášenými, se jich hned osm nachází na území hlavního města.

K nim se řadí i Štvanická lávka, kterou je navíc možné svým hlasem podpořit také v hlasování veřejnosti, a to buď přímo na webových stránkách soutěže (ZDE), nebo prostřednictvím QR kódu na propagačním materiálu, který za tímto účelem vznikl. Lidé mají příležitost hlasovat až do čtvrtka 23. listopadu 2023 do 24:00 hodin, kdy bude hlasování ukončeno, a výsledky této kategorie budou spolu s ostatními následně vyhlášeny v rámci slavnostního galavečeru v pražském Rudolfinu o den později.

Anketa

Má Česko pořídit letouny F-35?

3%
96%
hlasovalo: 52389 lidí

Štvanická lávka představuje jednoduchou spojnici pro pěší a cyklisty mezi městskými částmi Praha 7 a Praha 8 s tím, že je z lávky právě přímý přístup také na ostrov Štvanice. Tři sta metrů dlouhá konstrukce z bílého ultra-vysocehodnotného betonu s antigraffiti nátěrem je nezvyklá svým zakřivením. Stavět se začala v lednu 2022 a její pochozí šířka je čtyři metry, u rampy na ostrov Štvanice pak tři metry. Most je osvětlen LED pásy, ukrytými v madle zábradlí, nebude tedy vznikat zbytečný světelný smog. Zajímavostí je, že zakončení madla na karlínské straně je v podobě koní, na té holešovické zase v podobě býků, ostrov Štvanici pak zdobí zajíci.

Mezi Karlínem a Štvanicí lávka překlenuje koryto Vltavy o šířce 38 metrů a mezi Štvanicí a Holešovicemi šířka koryta činí dokonce 149 metrů. Poslední pole mostu u holešovické strany je možné zvednout tak, aby odolalo i průtoku tisícileté vody. Stavba má také drobné spáry, kterými bude odtékat dešťová voda. Výstavba lávky, jejímž investorem je hlavní město, vyšla celkem na 352 milionů korun. Autory její podoby jsou Petr Tej, Marek Blank, Jan Mourek a Vít Najvárek, realizaci provedla společnost Skanska, a. s. Autory soch a ornamentů jsou Aleš Hvízdal a Jan Hendrych.

V letošním roce bylo do soutěže Stavba roku přihlášeno rekordních 110 staveb ze všech regionů České republiky. Hlavním organizátorem soutěže Stavba roku 2023 je Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství, která je zároveň i vypisovatelem soutěže, spolu s Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR, Českou komorou autorizovaných inženýrů a techniků, činných ve výstavbě, a Svazem podnikatelů ve stavebnictví v ČR.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

7:14 BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

V Hajništi překračuje maximální povolenou rychlost v obci skoro 90 procent motoristů. Výjimkou nebyl…