Zodpovědné firmy, obce, kraje, jimi zřizované organizace nebo školy, které chtějí tento problém aktivně řešit, mohou dosáhnout na finanční podporu, žádosti lze předkládat až do konce letošního roku.
Počet zaměstnavatelů, kteří se věnují otázce rovnosti podmínek mezi ženami a muži v rámci firmy či instituce, roste. Zmapovat situaci na pracovišti pomohou tzv. genderové audity, kdy nezávislí experti a expertky zkoumají fungování firmy uvnitř i navenek a radí, jak současný stav zlepšit. Nejde jen o obsazování vedoucích pozic, ale třeba také o nábor nových zaměstnanců, flexibilní formy práce, postoj k sexuálnímu obtěžování nebo kontakt s rodiči na rodičovské dovolené. Audit vychází z analýzy firemních dokumentů, rozhovorů s personalisty, vedoucími zaměstnanci a zaměstnankyněmi nebo ze skupinových diskusí.
„Řada firem už pochopila, že mít spokojené a loajální zaměstnance se jim vyplatí. Image firmy, která dbá na rovné příležitosti, je navíc dobrou značkou, ať už pro potenciální nové zaměstnance, nebo pro obchodní partnery či zákazníky,“ uvedla ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva