MŠMT: 9 miliard pro mateřské a základní školy

26.05.2022 9:02 | Tisková zpráva

V Operačním programu Výzkum, vývoj a vzdělávání využilo šablony více než 75 % škol. Díky tomu došlo k plošné podpoře společného vzdělávání, ke zkvalitňování výuky i kompetencí pedagogů. Na úspěšné šablony z OP VVV navazují šablony z Operačního programu Jan Amos Komenský (OP JAK). Celkem 9 miliard Kč z evropských fondů půjde především na podporu personálních pozic, které díky tomu můžou plynule navázat na předešlé projekty a zároveň budou sloužit jako pilot pro zajištění jejich přechodu do financování ze státního rozpočtu, na rozvoj pedagogů i na inovace ve vzdělávání.

MŠMT: 9 miliard pro mateřské a základní školy
Foto: msmt.cz
Popisek: MŠMT - logo

„Před zhruba čtyřmi měsíci jsem slíbil, že každá škola nad 180 žáků bude mít možnost financovat pozici školního psychologa. Můj úřad tento slib naplnil. Je mým cílem zajistit po roce 2025 systémovou podporu a ukotvení, jinými slovy institucionalizaci těchto pozic na našich školách. Proto je tak zásadní nový model otestovat,“ konstatoval ministr Petr Gazdík důležitý rozměr personální podpory šablon. Ani školy pod 180 žáků nepřijdou zkrátka – bude jim nabídnuta podpora prostřednictvím pedagogicko-psychologických poraden. Kromě toho budou moct školy žádat o prostředky na pozice školního asistenta, školního speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, kariérového poradce či dvojjazyčného asistenta.

„Je skvělým úspěchem, že se podařilo vyjednat až tříletou podporu a pouze s jednou zálohovou platbou. Dojde tak k podstatnému zmenšení administrativní náročnosti,“ dodal náměstek pro řízení sekce mezinárodních vztahů, EU a ESIF Václav Velčovský. Rozpočet projektu si základní škola sestaví formou volby jednotlivých šablon. Maximální výše rozpočtu je stanovena na součet základní částky 300 tis. Kč a částky odpovídající 3 tis. Kč na každého žáka. Škola se 180 a více žáky může připojit i částku připadající na maximální možný úvazek školního psychologa a školního speciálního pedagoga, a to až do 31. 12. 2024. Je-li součástí školy také školní družina či školní klub, je možné ještě získat finance i na další aktivity.

Šablony OP JAK patří mezi klíčové výzvy v oblasti regionálního školství. I když OP JAK nebyl ještě formálně schválen ze strany Evropské komise, využilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy možnost dřívějšího vyhlášení výzvy, aby nebyla ohrožena systémová podpora škol a byla umožněna plynulá návaznost personálních šablon z OP VVV do OP JAK. Šablony umožní další aktivity společného vzdělávání, posílení podpůrných pedagogických pozic ve školství a rozvoj pedagogických pracovníků s cílem zlepšit kvalitu vzdělávání a zajistit úspěch každého žáka. Zaměřují se i na podporu dětí ohrožených školním neúspěchem, za ně se považují také děti ukrajinských běženců, které mohou být z šablon rovněž podpořeny. Novinkou je např. pozice dvojjazyčného asistenta.

Žádosti o podporu do výzvy ŠABLONY PRO MŠ A ZŠ I mohou žadatelé předkládat od 25. 5. 2022 do 28. 4. 2023 do 14:00 hodin.

Více informací je k dispozici na stránkách OP JAK v sekci výzvy. Současně je k dispozici konzultační linka pro šablony OP JAK na tel.: 234 814 777 (každý pracovní den od 9 do 15 hodin) a e-mailová adresa dotazyZP@msmt.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

22:08 Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

Frymburský břeh lipenské přehrady bude zdobit busta nebo jiná hmotná, umělecky cenná připomínka na p…