Ministerstvo dopravy: Česká republika získala přímé železniční spojení s přístavem Antverpy

12.04.2016 19:58

České firmy mohou nově využívat přímou nákladní železniční linku, která spojuje Ústí nad Labem s druhým největším evropským přístavem v Antverpách. Expresní nákladní vlaky spojí obě místa za 26 hodin. Provoz linky dnes v Antverpách slavnostně zahájila belgická ministryně dopravy Jacqueline Galant a náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký.

Ministerstvo dopravy: Česká republika získala přímé železniční spojení s přístavem Antverpy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Nová pravidelná železniční linka představuje konkurenceschopnou a ekologickou alternativu silniční dopravě. Vlaky budou z obou destinací vyjíždět až třikrát týdně, jejich cesta bude trvat 26 hodin.

„Přístav v Antverpách dosud není českými vývozci tolik využíván, je dobře, že nyní dostali novou alternativu pro námořní spojení, která je rychlá a dobře organizovaná. Přístav nyní navíc roste a rozšiřuje své služby,“ řekl náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký. Železniční spojení, na jehož provozu se podílí belgická společnost B Logistics s českým partnerem ČD Cargo, poskytne českým vývozcům novou možnost napojení na námořní dopravu v antverpském přístavu. Ten je velmi výhodnou destinací hlavně pro zámořské přepravy. Pro mnoho rejdařství jsou totiž Antverpy prvním i poslední přístavem v Evropě. Díky tomu se transportní čas pro zákazníky zkrátí např. v porovnání s přístavem Hamburg minimálně o 48 hodin. Přístav Antverpy přitom dosud není českými firmami příliš využíván.

ČR se otevřením přímé linky Antverpy - Ústí nad Labem napojila na baltsko-severomořský železniční koridor, díky kterému se urychlí i doprava do Rotterdamu či obchodních metropolí v severní Francii. Spojení mezi ČR a přístavem v Antverpách poskytne možnosti dopravy všech konvenčních nákladů. Do konce roku chce ČD Cargo na této lince přepravit asi 120.000 tun nákladu, což odpovídá 6 000 kamiónů.

Jde o součást sítě tzv. systémových vlaků, prostřednictvím kterých belgický železniční dopravce SNCB Logistics nabízí mezinárodní přepravu formou jednotlivých zásilek a skupin vozů. Klienti mají možnost nakládky a vykládky ve 215 místech v Belgii a na téměř 1 000 místech v České republice.

Informace o zavedení nové linky byla na českém trhu přijata s velkým zájmem a v současné době denně dochází poptávky na tyto přepravy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

13:21 Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla…