Ministerstvo dopravy: Krajská města propojí nové silnice, vysokorychlostní železnice zkrátí cestovní dobu

27.04.2025 7:14 | Monitoring

Studie možností a příležitostí nastiňuje přes 630 kilometrů hlavních a vedlejších koridorů uvažovaných dálničních a silničních propojení krajských měst po dostavbě základní dálniční sítě. Spolu s?tím začnou první stavby z?plánovaných více než 760 kilometrů vysokorychlostních tratí. Změní se i železniční uzly v?Praze a Brně. Příležitost dostane i vodní doprava.

Ministerstvo dopravy: Krajská města propojí nové silnice, vysokorychlostní železnice zkrátí cestovní dobu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy představilo svou vizi pro rozvoj dopravní infrastruktury kolem roku 2050. Tento plán zahrnuje rozsáhlé projekty, zaměřené na modernizaci a rozšíření dálniční a silniční sítě, výstavbu vysokorychlostních železnic a využití vodních toků pro nákladní i rekreační účely. 

Rozvoj dálniční a silniční sítě po roce 2050

Studie navrhuje rozšíření dálniční a silniční sítě, které by mělo výrazně zlepšit propojení krajských měst a snížit dopravní zatížení velkých aglomerací, jako jsou Praha a Brno. Mezi klíčové sledované projekty patří Okruh kolem Prahy v bližší a vzdálenější poloze, propojení v trase Plzeň – Písek – Jihlava nebo například Jihomoravský koridor.

„Celková délka hlavních koridorů určených k dalšímu sledování činí přibližně 540 km, s odhadovanými náklady 320 miliard Kč. Tyto projekty jsou navrženy tak, aby nejen zlepšily dopravní dostupnost, ale také přispěly k ekonomickému rozvoji regionů. V rámci těchto koridorů se očekává zvýšení nabídky alternativních tras, což umožní lepší rozložení dopravního zatížení a snížení rizika dopravních kolon,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. 

Železnice zrychlí, promění se dopravní uzly v Praze a Brně

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

EU

Napsal jste to přesně, že se EU snaží být v ochraně životního prostředí lepší než zbytek světa. Já se ale ptám, k čemu to je? Hlavně když jak taky sám tvrdíte, je to na úkor nás všech, kdy na tu její politiku tvrdě doplácíme?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Frézař Češka nejlepším českým mladým profesionálem na EuroSkills

16:08 Hospodářská komora: Frézař Češka nejlepším českým mladým profesionálem na EuroSkills

Nejlepším národním výkonem se prezentoval Martin Češka, který se v soutěži CNC frézařů umístil na 11…